کد خبر: ۳۷۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 16 February 2017

بارش برف از شامگاه چهارشنبه باردیگر در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ بارش برف درحالی در واپسین روزهای چله زمستان در اردبیل آغاز شده است که ساکنان منطقه در 27 روز گذشته شاهد نفوذ پی در پی امواج برف و سرما بوده و روزهای سرد ی را سپری می کنند.
آخرین دور بارش برف در اردبیل از شامگاه جمعه تا سحرگاه دیروز (سه شنبه) بود که ابتدا به شکل خفیف آغاز و رفته رفته بر شدت آن افزوده شد.
خبرها از آغاز ریزش برف در شهرستانهای نمین و سرعین نیز حکایت دارند.
تازه ترین الگوهای هواشناسی از ادامه بارش برف تا سحرگاه شنبه پیش رو در استان اردبیل حکایت دارند که شدت آن از امشب تا سپیده دم فردا (پنجشنبه) و از ظهر همین روز تا اواخر وقت جمعه انتظار می رود.
از عصر فردا با نفود کانتورهای بسیار سرد قطبی ضمن تشدید ناپایداری ها در اردبیل و بلندی های منتهی به گیلان در شرق اردبیل بر برودت هوا به شکل قابل توجه افزوده خواهد شد.
همچنین در سپیده دم شنبه و یکشنبه با صاف شدن نسبی آسمان و رخنه هوای بسیار سرد در پشت این ناوه پرقدرت جوی بر میزان سرمای هوا و یخبندان در منطقه افزوده می شود.
در شامگاه چهارشنبه دمای هوا در ایستگاه اردبیل منفی سه درجه است و باتوجه به وزش باد با بیشینه سرعت 53 کیلومتر در ساعت از جانب جنوب و جنوب شرق ؛ وقوع کولاک در گذرگاههای منطقه طی ساعات آینده انتظار می رود.
هواشناسی اردبیل نیز با صدور اطلاعیه درباره وزش بادهای شدید همراه با بارش برف و وقوع کولاک شدید در گذرگاههای منطقه در روزهای پنجشنبه و جمعه هشدار داده است.
همچنین اداره کل مدیریت بحران اردبیل با استناد به پیش بینی های انجام شده ضمن هشدار به ساکنان این استان ؛ رعایت موارد احتیاط شامل پرهیز از سفرهای غیرضروری ؛ مصرف بهینه مواد سوختی ؛ احتیاط در رانندگی در گذرگاههای درون و برونشهری ؛ پارو کردن پشت بام های منازل کم دوام به خصوص در روستاها در صورت بارش حجم سنگین برف و مواردی از این دست را خواستار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار