استاندار آذربایجان غربی گفت : با نگاه ویژه دولت، سال 96 سال مهمی برای تکمیل راههای مرزی آذربایجان غربی است و در سه جاده مهم استان فصل جدیدی از ساخت و ساز آغاز خواهد شد .
کد خبر: ۳۷۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 18 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

سعادت در جلسه دیدار با مدیران گمرک آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود : از ابتدای کار دولت یازدهم سه محور مرزی سرو، رازی و تمرچین را جاده های اقتصادی آذربایجان غربی نامگذاری کردیم وپس از انجام بخشی از امور با شیوه مدیریت بدون پول، امسال با حمایتهای رییس سازمان برنامه و بودجه ردیف و اعتبار لازم برای تکمیل این سه جاده تخصیص یافته است و در سال آینده فصل جدیدی از ساخت و ساز در این محورها را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مرزها فرصت مناسبی برای توسعه آذربایجان غربی محسوب می شوند افزود :تکمیل زیرساختهای مرز رازی خوی به دلیل استقبال مردم از اولویتهای ماست و علاوه بر اختصاص بودجه مناسب برای تکمیل راه دسترسی این مرز، کارهای لازم برای تملک زمین و طراحی پایانه مرزی آن انجام شده است و با حل برخی مشکلات مرزی با ترکیه کارهای جدیدی در این مرز آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص مرز سرو در ارومیه نیز گفت : سال آینده برای تکمیل جاده ارومیه – سرو اعتبار مناسبی اختصاص یافته است و در صورت تصویب منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در این منطقه به ویژه شهر سرو دگرگونی اقتصادی قابل توجهی به وجود خواهد آمد.

سعادت از مز تمرچین در پیرانشهر نیز گفت و گفت: دولت برای تکمیل جاده نقده به پیرانشهر و پیرانشهر به تمرچین در سال آینده ردیف بودجه اختصاص داده است و در حال انتخاب پیمانکار واجد شرایط هستیم.

وی خرید تجهیزات ایکس ری برای گمرک پیرانشهر را از دیگر اقدامات دولت در این مرز عنوان کرد و گفت با تامین اعتبار لازم دستگاه ایکس ری مسافری و کامیونی در مرز تمرچین مستقر خواهد شد تا با این امکانات روابط اقتصادی با اقلیم کردستان عراق نیز وارد مرحله جدیدی شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به صدور ویزای الکترونیک در فرودگاه بین المللی ارومیه گفت : با این اقدام میزان ورود و خروج مسافر و مراودات دمرزی در این نقطه از استان نیز به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت و در این بین نقش گمرک و وظیفه سنگین آن دوچندان خواهد شد .

آقای سعادت در این جلسه در خصوص وضعیت گمرکات پلدشت ، بازرگان ، خوی، ارومیه و کیله سردشت نیز مطالبی بیان کرد .

ناظر گمرکات آذربایجان غربی هم در این دیدار که به مناسبت روز جهانی گمرک برگزار شده بود گزارشی از وضعیت گمرکات استان ، امکانات و کمبودهای آنها ارائه کرد.

آقای تقوی همچنین با ارائه گزارشی از میزان واردات و ورود خروج مسافرگفت که در 10 ماه امسال یک میلیون و چهارصد هزار تن کالای تولیدیآذربایجان غربی  به ارزش 400 هزاردلار از گمرکات استان صادر شده است که از نظر وزن 13 درصد افزایش دارد.

در این دیدار مدیران گمرکات بازرگان ، پلدشت ، سرو ، تمرچین ، کیله سردشت ،رازی و گمرک  خوی و مهاباد گزارشی ارائه کردند.

استاندار آذربایجان غربی در پایان این دیدار از مدیران گمرک آذربایجان غربی با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار