کد خبر: ۳۷۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 18 February 2017
 به گزارش تابناک یزد،رئیس اداره دامپزشکی ابرکوه از تشکیل ستاد مبارزه با پیشگیری و مقابله و کنترل بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در ابرکوه خبرداد وگفت: مردم نیز باید نکاتی را در رابطه با استفاده از فراورده های خام دامی رعایت کنند.
دکترعلی فاتحی نیا  اظهارکرد: این بیماری مشترک بین انسان و دام که برای اولین بار وارد کشور شده بسیاری از شهرهای کشور را درگیر کرده است .
وی ضمن هشدار ورود آنفلونزای فوق حادّ پرندگان به ابرکوه اظهارکرد: شهروندان فقط فرآورده های خام دامی تحت نظارت اداره دامپزشکی را خریداری کنند.
فاتحی نیا با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای انسانی نرسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم و خرید مردم متفاوت خواهد بود، شهروندان سعی کنند مرغ تازه را به صورت بسته بندی از فروشگاه های مجاز خریداری کنند که طبیعتاً تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی می باشد، مصرف آن بلامانع است.
این مسئول بابیان اینکه تاریخ مصرف مرغ تازه 48 ساعت است که این مورد باید بر روی بسته بندی محصول قید شده باشد خاطرنشان کرد: نام تجاری و تاریخ تولید باید بر روی تخم مرغ ها درج شود؛ در غیر اینصورت تخم مرغ ها غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف خواهد بود.
فاتحی نیا همچنین بابیان اینکه فروش مرغ، تخم مرغ و جوجه توسط فروشندگان سیّار کاملا غیر قانونی است تصریح کرد: ممکن است محصولاتی را بفروشند که درگیر آنفلونزا شده باشند.
این مسئول بابیان اینکه بافروشنده های دورگرد برخورد قانونی می شود به شهروندان هشدارداد: برای خرید ماهی و دیگر موادپروتئینی که باید از نظر شرعی و بهداشتی مورد تأیید باشد ازفروشگاه های معتبرتهیه و از خودروهایی که به صورت دوره گرد اقدام به فروش با قیمت ارزان تر می کنند خوداری کنند.
رئیس اداره دامپزشکی ابرکوه تصریح کرد: شهروندان در هنگام خرید گوشت قرمز در قصابی ها نیز باید دقت شود که گوشتی که دارای لیبل اداره دامپزشکی مبنی بر تاریخ مصرف گوشت تازه گوسفند سه روز و گوشت تازه گاو تا پنج روز است تهیه کنند.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار