آرزو مهرابی در گفتگو با تابناک:
معاون آموزشی و پژوهشی جبهه نجات کرمانشاه (حمایت از حقوق کودک)، گفت: برخی از کودکان حاشیه شهر بدون هویت تا سن هجده سالگی و با نام مستعار به زندگی خود ادامه می دهند.
کد خبر: ۳۸۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 27 February 2017

آرزو مهرابی امروز در گفت وگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه،  اظهار داشت:  هدف جبهه نجات کرمانشاه حمایت از کودکان آسیب دیده است که از مشکلات ذهنی، جسمی و اجتماعی  رنج می برند.

وی با بیان اینکه در هر اقدامی منافع عالی کودک مورد توجه است،  افزود:  والدین  در رشد و پرورش کودکان مسؤولیت مشترک دارند و دولت ها در این امر باید به آنان کمک کنند.
معاون اجرایی جبهه نجات کرمانشاه،  تصریح کرد:  برخی از کودکان حاشیه شهر  بدون شناسنامه و با نام مستعار تا سن هجده به زندگی خود ادامه داده  که این کودکان در معرض آسیب های جسمی وجنسی هستند.

مهرابی گفت:  خانواده های این کودکان با دریافت مبلغ پایین از  باندهای کودکان کار برای کار و  تکدی گری در سطح  شهر اجاره داده می شوند.

وی با بیان اینکه  براساس پیمان نامه حقوق جهانی کودک، حریم کودک در برابر هر نوع دخالت و بی حرمتی باید حفظ شود، تصریح کرد:  دولت ها موظف هستند کودک  را از بدرفتاری والدین یا سرپرستان دیگر محافظت کنند. 

وی  تحصیل رایگان در دوران ابتدایی  و  مقاطع بالاتر را حق کودکان دانست و  متذکر شد:  کودکان به مراقبت ویژه نیاز دارند و باید از بالاترین خدمات بهداشتی و پزشکی  استفاده کنند.
گفتگو از حدیث جمشدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار