رئیس سازمان زندان‌های کشور:
تابناک: رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: سالانه ۵۰۰ هزار نفر به زندان های کشور وارد می شوند و این در حالی است که تنها در ۲۰ درصد از زندان‌های کشور زمینه اشتغال ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی اصغر جهانگیر با اشاره به اینکه سازمان زندان‌های کشور ۱۰ راهبرد کلی را برای زندان‌های کشور ابلاغ کرده است، اظهار داشت: کاهش جمعیت زندانیان یکی از اصلی‌ترین راهبردهای تعریف شده برای سال جاری است.

وی ایجاد زمینه‌های اشتغال در زندان‌های کشور را نیز از دیگر راهبردهای سال ۹۴ سازمان‌ زندان‌های کشور عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا باید توجه داشت که در سال‌های گذشته نیز این روند شکل گرفته ولی در سال جاری شدت بیشتری را خواهد داشت.

رئیس سازمان زندان‌های کشور ایجاد زمینه‌های اشتغال در زندان‌های کشور را نیز امری ضروری دانست و افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر تنها در ۲۰ درصد از زندان‌های کشور اشتغال ایجاد شده است و ۸۰ درصد بدون استفاده مانده‌اند.

وضعیت نامناسب بهداشتی در سطح زندان‌های کشور

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشتی در سطح زندان‌های کشور نیز بیان داشت: هفته گذشته وزیر بهداشت بازدیدی را از زندان‌های استان تهران داشته که به دنبال آن قول دادند برای بهبود وضعیت درمان و بهداشت در زندان اعتبار خوبی را تخصیص دهند.

جهانگیر اضافه کرد: از آنجایی که زندان محیطی بسته است رشد و فراگیری بیماری‌ها بسیار زیاد است و ضروری است که به وضعیت بهداشت این محیط به منظور جلوگیری از ورود بیماری‌ها به جامعه توجه شود.

وی در خصوص جمعیت آماری زندانیان کشور نیز ابراز داشت: سالانه ۵۰۰ هزار نفر به زندان‌های کشور وارد می‌شوند که ۵۰ درصد آنها بالای یک ماه در زندان می‌مانند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه زندان‌های استان تهران بیشترین میزان زندانیان کشور را در خود جای داده‌اند، افزود: استان‌های ایلام و چهار محال و بختیاری کمترین آمار زندانی را دارند و اصفهان نیز در زمینه آمار زندانیان در میزان متوسط کشوری قرار دارد.

ابلاغ طرح بومی سازی زندانیان در کشور

وی با اشاره به ابلاغ طرح بومی سازی زندانیان در کشور نیز گفت: در این راستا مقرر شده است زندانیانی که در استان‌های دیگر وجود دارند و حکم آنها قطعی شده در صورت عدم وجود منع از سوی دستگاه قضا به استان محل زندگی خود منتقل شوند.

جهانگیر در خصوص سرانه غذای هر زندانی در زندان‌های کشور اظهار داشت: در سال جاری سرانه غذای هر زندانی در ۲۴ ساعت با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۳۰۰ تومان رسیده است و این در حالی است که پیشنهاد سازمان زندان‌ها به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان بوده است که به دلیل کمبود بودجه محقق نشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح زندان بزرگ اصفهان بیان داشت: طرح و نقشه‌ها، جانمایی و تامین تاسیسات آبی این پروژه آماده شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات استانی و ملی پیشرفت خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار