رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: در حقیقت فضای مجازی یک فضای پالایش‌شده و استاندارد برای فرزندان ما نیست و استفاده غیر‌اصولی از این فضا می‌تواند کودک ،نوجوان و جوان ما را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف قرار دهد.
کد خبر: ۳۸۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 05 March 2017

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: در حقیقت فضای مجازی یک فضای پالایش‌شده و استاندارد برای فرزندان ما نیست و استفاده غیر‌اصولی از این فضا می‌تواند کودک ،نوجوان و جوان ما را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف قرار دهد.

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ "جلال میرزا بیگی"با اشاره به خطرات فضای مجازی اظهار کرد: عصر ارتباطات چالش‌های بسیار جدی را پیش روی خانواده‌ها قرار داده بطوریکه ورود انواع گوشی‌های هوشمند به درون خانواده‌ها درکنار دسترسی آسان به فضای مجازی به یک چالش بزرگ و نگرانی جدی برای والدین تبدیل‌شده است.

 وی افزود: سختی نحوه کنترل و نظارت بر فرزندان برای جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از آن باعث شده تا بسیاری از والدین در برابر چنین روندی این‌گونه استدلال ‌کنند که هرچند از میزان و نوع استفاده فرزندانشان از اینترنت بی‌خبرند و از این بی‌خبری نگرانی شدیدی دارند، لیکن به‌صراحت میگویند که دیگر این روز‌ها نمی‌توان جلوی اتصال فرزندان به اینترنت را گرفت.

 رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: توصیه اکید به این دسته از والدین این است که کودکان و فرزندان نوجوان و جوان هم در دنیای واقعی نیاز به کنترل و مراقبت دارند وهم در فضای مجازی باید مراقب آن‌ها بود.

وی تصریح کرد: اصولاً فضای مجازی، علیرغم همه مزایایش چالش‌های جدی بسیاری را نیز خصوصاً برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده و جوان و نوجوانی که در فضای گسترده آنلاین مشارکت می‌کنند چیزهایی را که در این فضا ارسال و به اشتراک گذاشته می‌شود مشاهده می‌کنند، وارد اتاق‌های گپ و گفت گوهای اینترنتی می‌شوند و یا به عضویت شبکه‌های اجتماعی درمی‌آیند و از این طریق در معرض عناصر اجتماعی که در جهان واقعی از آن‌ها اجتناب می‌شود نیز قرار می‌گیرند.

این کارشناس انتظامی ادامه داد: در حقیقت فضای مجازی یک فضای پالایش‌شده و استاندارد برای فرزندان ما نیست و استفاده غیر‌اصولی از این فضا می‌تواند کودک ،نوجوان و جوان ما را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف قرار دهد.

سرهنگ میرزابیگی خاطرنشان کرد: ما باید بپذیریم فرزندانی که بدون نظارت و مدیریت والدین به شبکه‌های اجتماعی راه می‌یابند هویت و اصالت خود را در جای دیگری دنبال می‌کنند، در این شرایط باید منتظر بحران در نظام خانواده بود چراکه فرزند دیگر تحت مدیریت و نظارت خانواده درنخواهد آمد.

 وی تصریح کرد: توصیه اکید به خانواده‌ها به‌عنوان نخستین گام برای کنترل و مدیریت اعضای خانواده در جهت استفاده از فضای مجازی آموزش فرهنگ استفاده قبل از ورود این ابزار به خانواده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: باید دردمندانه اعتراف کرد که امروزه خانواده‌ها اطلاع دقیقی از حضور فرزندانشان در فضای مجازی ندارند و نمی‌دانند فرزندانشان در کجا سیر می‌کنند این در حالی است که جدیدترین مدل گوشی‌ها را برای کودکان و فرزندانشان تهیه می‌کنند.

 وی افزود: همان‌گونه که وقتی در دست کودکان چاقو و یا سیگار می‌بینیم عکس‌العمل نشان می‌دهیم در این مورد نیز باید آگاهانه رفتار کنیم چراکه آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست فضای مجازی توسط فرزندان دامن‌گیر افراد و سایر اعضای جامعه نیز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار