معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، دکتر علی شریعتمداری را از بنیانگذاران حوزه تربیتی کشور دانست .
کد خبر: ۳۸۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 06 March 2017

به گزارش تابناک : به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  مهدی فیض در مراسم بررسی اندیشه های  علمی و تربیتی زنده یاد دکتر علی شریعتمداری، عضو فقید شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد برجسته تعلیم و تربیت کشور که در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: مرحوم دکتر علی شریعتمداری آثار بزرگی از خود برجای گذاشت و فعالیت های سیاسی او یکی از ابعاد این شخصیت بزرگ بود آن چنان‌که باید مورد توجه قرار نگرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: مرحوم شریعتمداری به خاطر فعالیت های سیاسی  پیش از انقلاب اسلامی، توسط رژیم طاغوت ممنوع التدریس و مجبور به ترک وطن شد .

وی خاطر نشان کرد: دکتر شریعتمداری که از یاران حضرت امام خمینی (ره) بود، انجمن پیروان اسلام در شیراز را تاسیس کرد و در جریان ملی شدن صنعت نفت نیز به حمایت از آیت الله پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش پرکاری را از ویژگی های بارز دکتر شریعتمداری دانست و تصریح کرد: هرگز به خاطر مسئولیت های علمی که داشت، مسئولیت های اجرایی را کنار نگذاشت و همواره در عرصه های مختلف فرهنگی فعال بود .

وی مرحوم شریعتمداری را از بنیانگذاران حوزه تربیتی دانست و افزود: دکتر شریعتمداری با اینکه از نظریه پردازان تربیتی بعداز انقلاب اسلامی بود اما هیچگاه در کتاب هایش زیاده گویی نکرد.

فیض با اشاره به تالیف 22 جلد کتاب توسط مرحوم شریعتمداری اظهار کرد : آثار برجای مانده از شریعتمداری ساختارمند است، او هیچ گاه اصول را با راهکار درنیامیخت و این ظرافتی است که کمتر دربین  نویسندگان شاهد آن هستیم .   



منبع : برنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار