مسؤول واحد آتش‌نشانی آبیک:
مسؤول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک از آماده‌باش چهار اکیپ عملیاتی این واحد آتش‌نشانی ویژه چهارشنبه سوری خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در آستانه چهارشنبه‌سوری، چهار اکیپ عملیاتی واحد آتش‌نشانی شامل 20 آتش‌نشان در نقاط مختلف شهر آبیک مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: ازمردم و به ویژه نوجوانان و جوانان شهر آبیک درخواست می‌شود به احترام شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو در چهارشنبه‌سوری از استفاده موادمنفجره مانند مواد آتش‌زا و نارنجک خودداری کرده  و آن را تحریم کنند.

مسؤول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک با تأکید بر جلوگیری والدین از آتش‌بازی کودکان در چهارشنبه‌سوری اضافه کرد: مایعات و مواد آتش‌زا از جمله نفت، بنزین و کبریت نباید در اختیار و یا در دسترس کودکان قرار داده شود.

جباری خاطرنشان کرد: والدین باید انباری و زیرزمین و هر نقطه‌ای از منزل را که احتمال می‌دهند کودکان و نوجوانان  از آن به عنوان محل اختفا و نگهداری مواد محترقه استفاده کنند، مورد بازرسی مکرر قرار داده و تا حد امکان از رفت و آمد کودکان و نوجوانان به این محل‌ها جلوگیری کنند.

این مسؤول تصریح کرد: شهروندان آبیکی باید از آتش‌زدن بوته و هیزم در کنار خودروها و مواد قابل اشتعال و پارک خودرو در گذرگاه‌ها و کوچه‌های کم‌عرض خودداری کنند.

مسؤول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک با بیان اینکه هیچ‌گاه برای سرگرمی نباید آتش روشن شود، افزود: هنگام آتش‌زدن بوته و هیزم هم باید توجه داشت که زمین محل مسطح و هموار باشد و بهتر است روی زمین خاکی یا سطح بتونی باشد.

* پنجره‌های منازل و اماکن عمومی باید بسته باشد

جباری با تأکید بر پرهیز شهروندان آبیکی در چهارشنبه‌سوری از بازی با وسایل و مواد محترقه ادامه داد: اگر شهروندی لباس گشاد بر تن دارد از نزدیک شدن به آتش یا پریدن از روی آن به طور جدی باید خودداری کند.

وی اضافه کرد: نگهداری مواد محترقه نیاز به مراقبت و شرایط خاصی دارد و قرار گرفتن آن‌ها در کنار حرارت و یا در هوای گرم و در جیب یا دست افراد ایجاد انفجار و اشتعال می‌کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌شود برای پیشگیری از پرتاب فشفشه و سایر مواد آتش‌زا به داخل منازل از باز گذاشتن پنجره‌ها در چهارشنبه‌سوری خودداری کنند.

مسؤول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک اذعان کرد: در این ایام پنجره‌های منازل و اماکن مختلف هم باید بسته باشد تا مانع از ورود مواد آتش‌زا و لوازم آتش‌بازی پرتاب شده به اطراف شود.

جباری افزود: والدین باید در ایام آخر سال سیلندرهای گاز سفری، اسپری‌های حشره‌کش و سایر ظروف مواد تحت فشار را از دسترس کودکان دور و آن‌ها را در کمد یا کابینت قفل‌دار نگهداری کنند.

وی ادامه داد: والدین گرامی در روزهای آخر سال باید مراقبت بیشتری در رفت و آمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و لوازم شخصی آن‌ها را کنترل کنند.

این مسؤول عنوان کرد: والدین و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشکوک در لوازم فرزندان، باید این مواد را از منزل خارج و به مسؤولان نیروی انتظامی تحویل دهند.

* جلوگیری والدین از خروج کودکان و نوجوانان در چهارشنبه سوری

مسؤول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک با اشاره به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره افزود: والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم فرزندان خود، آنان را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک ترغیب کنند.

جباری ادامه داد: به والدین توصیه می‌شود به ویژه در شب چهارشنبه‌سوری از خروج کودکان و نوجوانان خود از منزل جلوگیری کنند هرچند ممکن است دست به این بازی خطرناک نزنند اما حضور آن‌ها در محوطه‌ای که دیگران در آن با آتش و مواد محترقه سر و کار دارند، عمداً و ناخواسته سلامتی آن‌ها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: شهروندان آبیکی لازم است در چهارشنبه‌سوری از قراردادن کالا و لوازم قابل اشتعال در فضای باز (بالکن و پشت‌بام‌) خودداری کنند چرا‌که سقوط مواد آتش‌زای پرتاب شده همچون فشفشه، بالن، دارت و غیره بر روی آن‌ها موجب آتش‌سوزی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار