کد خبر: ۳۹۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶ 14 March 2017
* تحلیلگران هشدار می‌دهند سیاست‌های مهاجرتی ترامپ به روند قاچاق انسان‌ها در نقاط مختلف دنیا کمک می‌کند. به گزارش پامچال نیوز به نقل از گاردین، سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا علیه مکزیک و شش کشور اسلامی یک هدیه عالی برای قاچاقچی‌های انسان در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود چرا که آنان با این طرح می‌توانند تا چهار سال آتی، به روند رو به رشد مشتریان از جان گذشته خود امیدوار باشند.
* یک زندانی سابق جبهه النصره مدعی شد، شورشیان سراسر سوریه به سمت یک گروه تروریستی جدید جذب می‌شوند که آن را "دولت اسلامی دوم” توصیف می‌کنند. طبق این ادعا، گروه تروریستی جدید جایگزین داعش در نزدیکی اروپا می‌شود. به گزارش پامچال نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه دیلی‌استار، "پیتر تئو کورتیس” که با نام "تئو پادنوس” هم شناخته می‌شود، سال ۱۳۹۱ به دست جبهه النصره که شاخه وابسته به القاعده است، در سوریه ربوده شد و دو سال اسیر بود. او مدعی است که شماری از گروه‌های خطرناک در سوریه بدون توجه باقی ماندند. او هشدار داد: ما زمانی متوجه آن خواهیم شد که آنها در پاریس و یا لندن با کلاشینکف بیایند. تئو در دوران اسارت شاهد بود که شماری از جناح‌های مسلح در شمال‌غرب سوریه ایجاد شدند و همین منجر شد تا او باور کند که ” داعش دوم” در نزدیکی مرز اروپا و ترکیه ظهور خواهد کرد.
* دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در جریان مراسم تحلیف وعده‌ای به ظاهر سرراست داد و گفت:«ما از دو قانون ساده پیروی می‌کنیم: خرید کالای آمریکایی و استخدم شهروند آمریکایی.» ولی به گزارش پامچال نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از پکن، ایوانکا ترامپ دختر رئیس‌جمهور آمریکا از این قانون مستثنی است زیرا بر اساس آمار اداره گمرک آمریکا که این خبرگزاری آنها را بررسی کرد در زمانی که ترامپ این وعده را می‌داد، هشت محموله از کیف، کفش و لباس با برند ایوانکا ترامپ که وزن تقریبی آنها بیش از ۵۳ تن بود از چین به سمت بنادر آمریکا در حال حرکت بود. ترامپ از تریبون ریاست جمهوری آمریکا استفاده می‌کند تا از تولیدکنندگان چه داخلی و چه خارجی به سبب استفاده از نیروی کار خارجی برای تولید کالاها برای مصرف کنندگان آمریکایی انتقاد کند ولی سفارش‌هایی که با برند ایوانکا تولید شده‌اند به ورود خود به بازار آمریکا ادامه می‌دهند. آمار نشان می‌دهد از زمان پیروزی انتخاباتی ترامپ تا تاریخ ۲۶ فوریه امسال دست‌کم تاکنون ۸۲ محموله این چنینی از گمرکات آمریکا عبور کرده است.
* سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل بار دیگر از رئیس‌جمهور این کشور خواست توافق اتمی با ایران را که تابستان سال ۱۳۹۴ منعقد شد فوری پاره کند. به نوشته وبگاه «بریت بارت» بولتون یهودی در پاسخ به یکی از سئوال‌های برنامه تصویری این نشریه در روز جمعه درباره ادامه ارائه مجوز به شرکت‌هایی چون بوئینگ برای عقد قرارداد‌های چند میلیارد دلاری با ایران و این‌که وی مایل به تغییر این مسیر است،گفت: «من از زمان امضای این توافق گفته‌ام که دولت جمهوریخواه بعدی باید آن را به فوریت لغو کند.» وی در ادامه افزود: «هرچه بیشتر بگذرد تبعات لغو تحریم‌ها موجب تقویت ایران شده و برنامه‌های موشکی و اتمی ایران می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه یابد. این موردی است که باید در دوره انتقالی قبل از این‌که دولت جدید قدرت را به دست گیرد رخ می‌داد اما به دلیل دیوان سالاری موجود این مسئله ادامه یافته است.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار