حجت الاسلام  شكوري امام جمعه شهرستان خوي در اين جلسه با اشاره به برگزاري انتخابات شوراها و رياست جمهوري اظهار داشت: موضوع انتخابات يكي از موضوعات مهم كشور مي باشد وی در ادامه افزود : باید از دكتر سيواني به خاطر برگزاري موفقيت آميز انتخابات سال گذشته تشکرنمود و امید است انتخابات پيش رو نيز هر چه با شكوه تر برگزار شود.

حجت الاسلام  شكوري امام جمعه شهرستان خوي عملكرد دكتر سيواني در جايگاه فرمانداري را در جمع بندي كلان موفق ارزيابي نمود وافزود: برگزاري همايش هاي متعدد، تعامل با مجموعه ها، پرهيز از تنش آفريني و داشتن ديدگاه هاي خوب در موضوعات اجتماعي از جمله اقدامات و امتيازات دكتر سيواني در طول خدمت در شهرستان خوي مي باشد.

امام جمعه شهرستان خوي تكليف محوري و داشتن استقلال فكري را از جمله ويژگي هاي دكتر محمدي ایروانلوعنوان كرد و افزود: اميدوارم آقای محمدی با داشتن اين ويژگي ها مسئوليت جديد خود را ادامه دهند و ما نيز  از ایشان حمايت خواهيم نمود.

مصطفوی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به انتخابات پیش رو و با بیان اینکه انتخابات باعث دمیدن نفس در روح جامعه و گردش نخبگان در جامعه می شود اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهداء ، انتخابات در کشور ما نهادینه شده و این نشانگر مردم سالاری در کشور می باشد .

وی افزود : استان آذربایجان غربی بر اساس شاخص های وزارت کشور در زمینه برگزاری انتخابات دور قبل رتبه دوم کشوری را کسب کرده بود و در این دوره نیز با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و سازمان ها تلاش خواهیم کرد پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به نحو احسن در استان برگزار نماییم .

 وی در ادامه با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان آذربایجان غربی در انتخابات دور قبل شوراهای اسلامی شهر و روستا 65 درصد بود اظهار داشت : در دوره قبل در مجموع استان 12744 داوطلب برای انتخابات شوراها ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 1788 داوطلب شورای شهر و 10956 نفر شورای روستا بودند که در حوزه شهری به ازاء هر نفر عضو شورا 7 نفر داوطلب و در حوزه روستایی نیز به ازاء هر نفر عضو نزدیک 2 نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند .

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی افزود : در دوره قبل انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد 2236 صندوق اخذ رأی در استان وجود داشت که در این دوره پیش بینی می شود این تعداد به بیش از 3000 صندوق برسد .

وی تصریح کرد: ملاک وزارت کشور در برگزاری انتخابات قانون مداری و رعایت مر قانون می باشد و امروز نیز با دستور کتبی وزیر محترم کشور روند اجرایی انتخابات آغاز شده و ثبت نام از داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهری و روستایی از 30 اسفند تا 6 فروردین به مدت 7 روز انجام خواهد گرفت که امیدواریم با استقبال مردم و حضور اقشار مخالف جامعه در این مرحله مواجه شویم .

مصطفوی در ادامه با اشاره به عملکرد و خدمات شاخص دولت تدبیر و امید اظهار داشت: خود کفایی در تولید گندم و فراهم شدن زمینه برای صادرات آن ، تدوین حقوق شهروندی بر طبق قانون اساسی و روند مثبت رشد اقتصادی و کاهش تورم در عرصه های داخلی و همچنین مذاکرات موفقیت آمیز هسته ای در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و پایداری مردم در عرصه خارجی، از نمونه های بارز و شاخص عملکرد دولت تدبیر و امید در سال های گذشته می باشد .

دکتر سیدتقی کبیری در این مراسم، مسئولیت ها را فرصتی برای وقف بخشی از عمر جهت خدمت رسانی به مردم دانست و اظهار داشت: طبق آموزه های دینی، صرف داشتن مسئولیت، فضیلتی برای مردم محسوب نمی شود مگر اینکه اهداف والایی در پس آن نهفته باشد.

وی از دکتر سیوانی به عنوان برادر عزیز و بزرگوار خود یاد کرد و افزود: تغییر در مسئولیت ها امری طبیعی بوده و یقیناً خدمات آقای سیوانی در جایگاه های مختلف ادامه یافته و اجازه نخواهیم داد از این مسائل سوء استفاده گردد.

کبیری نماینده شهرستان های خوی و چایپاره نیز در این مراسم فضای موجود در شهرستان خوی را برای توسعه و حمایت از سرمایه گذاری بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: وفاق موجود در بین مسئولان شهرستان خوی، علیرغم تلاش هایی که برای اختلاف افکنی میان آنها صورت می گیرد، مثال زدنی است و پیگیری هایی که از طریق کمیته حمایت از سرمایه گذاری با حضور مسئولان ارشد شهرستانی صورت می گیرد، توسعه این منطقه را سرعت بخشیده است.

دكتر محمدي ایروانلو سرپرست فرمانداري خوي ضمن گراميداشت ياد امام و شهداي شهرستان خوي خدمتگذاري در نظام جمهوري اسلامي را توفيق و فرصت الهي عنوان كرد و افزود: در اين راستا پايان خدمت گذاري در يك عرصه را نيز باید از منظر مصلحت خداوندی ارزیابی کرد .

محمدي ایروانلو سرپرست فرمانداري  خوي  دكتر سيواني را شخصيتي فرهيخته و نوگرا و تاثير گذار در برنامه هاي توسعه اي شهرستان خوي دانست و افزود: توسعه شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، مسائل فرهنگي و زيرساختي از جمله خدمات ارزشمند دكتر سيواني در جايگاه نماينده عالي دولت در شهرستان خوي مي باشد.

وی در ادامه از حسن اعتماد استاندار محترم آذربایجان غربی به وی در واگذاری مسئولیت سنگین سرپرستی فرمانداری شهرستان خوی تقدیر و تشکر نموده و اظهار امیدواری کرد بتواند در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و منویات استاندار محترم گام های اساسی بردارد .

محمدي با اشاره به جايگاه  شهرستان خوي اظهار داشت: شهرستان خوي يكي از بزرگترين شهرستان ها در شمال غرب كشور بعد از مراكز استان و بزرگترين شهرستان استان آذربايجان غربي بعد از ارومیه مي باشد لذا اميدوارم به حول و قوه الهي، دعاي خير مردم، با همكاري دستگاه هاي اجرايي و با حمايت هاي امام جمعه و نماينده مردم شهرستان هاي خوي و چايپاره  بتوانم اين مسئوليت سنگين كه بر اساس اعتماد به اينجانب واگذار شده است را با موفقیت به سرانجام برسانم.

وی در ادامه برای دکتر محمدی ایروانلو، سرپرست جدید فرمانداری خوی آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدوارم ایشان هم وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهند.