مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: طرح آرامش بهاری در 14 امامزاده و بقعه متبرکه آذربایجان غربی برگزار می شود .
کد خبر: ۳۹۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 16 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 حجت الاسلام ناصر جوانبخت عصر دیروز در نشست خبری از اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: این طرح از ویژه برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف است که در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تبدیل  بقاع متبرکه  به قطب  فرهنگی در کشور اجرا می شود.

وی افزود: 14 امامزاده و بقعه  متبرکه شاخص آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه،خوی، میاندوآب، سلماس، نقده و چایپاره میزبان زائران نوروزی در قالب طرح ارامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: سال گذشته 4 هزار و 500 نفر در مراسم لحظه تحویل سال نو حضور داشتند.

وی برپایی خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های مهم طرح آرامش بهاری خواند و افزود: در این راستا 22 نفر از روحانیون اعزامی در کنار برپایی نماز های جماعت، پاسخگوی احکام شرعی، شبهات دینی و همچنین ارائه مشاور خانوادگی به زائران نوروزی خواهند بود.

 

حجت الاسلام جوانبخت گفتمان دینی، غرفه حجاب و عفاف، غرفه نقاشی و قران بخوانیم برای کودکان و همچنین عکس یادگاری خانوادگی در جوار امامزادگان را از برنامه های طرح ارامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعلام کرد.

وی با اشاره به برپایی غرفه «همه واقف باشیم» با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، تصریح کرد: با توجه به لزوم افزایش وقف های نوین و منطبق با نیازهای روز، مشاوره وقف بیش از پیش مورد توجه اداره کل اوقاف است.

ایشان ضمن اشاره به مراسم غبارروبی بقاع متبرکه آذربایجان غربی در آستانه نوروز گفت: به منظور غبارروبی امام زادگان، نظافت و عطرافشانی قبور شهدای جوار امامزادگان در استان، روز 5 شنبه این آیین در تمامی امام زادگان آذربایجان غربی برگزار می شود.

 
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: 40 زائرسرا و سوئیت در امام زادگان آذربایجان غربی به منظور اسکان مسافران نوروزی به استان آماده و مهیا شده است. 

حجت الاسلام جوانبخت گفت: مشاوره وقف با حضور  کارشناسان حقوقی و  وقفی در راستای تبیین آثار وقف در جامعه و همچنین تأکید بر  ثبت  موقوفات منفعتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در سایه اقدامات فرهنگی، تبلیغی و ترویجی 230 موقوفه جدید  به ثبت رسیده است که بیشتر آنها وقف زمین برای  ساخت مسجد است.

طرح نوروزی  آرامش بهاری از 25 اسفندماه سالجاری تا 14 فروردین ماه سال آینده همزمان با سراسر  کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی اجرا می شود. 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار