به گفته مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان شاخص اجرای طرح هادی روستایی در همدان ۳۷ درصد بالاتر از شاخص کشوری است.
کد خبر: ۳۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵ 27 May 2015

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: شاخص اجرای طرح هادی روستایی در این استان 49.6 درصد است که از شاخص کشوری با 37 درصد بالاتر است.

به گزارش ایرنا ؛ حسن ظفری در آیین افتتاح طرح هادی روستای نامیله در شهرستان ملایر افزود: از 941 روستای بالای 20 خانوار در استان همدان، عملیات اجرایی طرح هادی در 480 روستا آغاز شده که از این تعداد، طرح هادی 263 روستا به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد، 13 روستا تبدیل به شهر شده و طرح هادی 204 روستا نیز به صورت نیمه کاره در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این در حالیست که در سطح کشور از 38 هزار و 131 روستای بالای 20 خانوار، عملیات اجرایی طرح هادی و عمرانی 14 هزار و 71 روستا آغاز شده است.

ظفری بیان کرد: فاصله معناداری که بین شاخص اجرای طرح هادی در استان همدان با کشور وجود دارد، نتیجه هماهنگی بسیار خوب در لایه های مدیریتی در سطح ملی و استانی و حاصل همت و همراهی مردم و پشتوانه تمام لایه ها است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر نیز گفت: از 208 روستای دارای سکنه در این شهرستان، 173 روستا بالای 20 خانوار جمعیت است که 38 روستا مشمول طرح بازنگری طرح هادی شده اند.

مسعود رضایی اظهار کرد: 68 روستا مشمول اجرای طرح هادی در این شهرستان هستند که در 20 روستا در سال 93 طرح هادی اجرا شده است.

وی ادامه داد: 33 پروژه دارای اعتبار مصوب در سال 93 شده اند که اعتبارات مصوب اجرای طرح هادی در سال گذشته از محل منابع مختلف حدود 55 میلیارد ریال است.

رضایی همچنین اعتبارات مصوب اجرای طرح هادی از ابتدا در این شهرستان را حدود 220 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای اجرای طرح هادی در روستاهای ملایر از محل منابع مختلف در سال گذشته، 35 میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

وی در عین حال شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان ملایر را حدود 47 درصد عنوان کرد.

رضایی درباره طرح بهسازی روستای نامیله نیز بیان کرد: اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی در این روستا، دو میلیارد و 800 میلیون ریال بود که یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن از محل اعتبارات ماده 180 نمایندگان مجلس، یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری و 300 میلیون ریال آن دیون پروژه از محل اعتبارات بنیاد مسکن بوده است.

وی یاد آور شد: در طرح بهسازی روستای نامیله، یک هزارو متر طول مسیر، 750 متر مربع تخریب و آواربرداری، یک هزار متر طول جدولگذاری، هشت هزار متر مربع زیرسازی و هشت هزار متر مربع آسفالت ریزی اجرا شده است.

روز دوشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار همدان، علاوه بر افتتاح آسفالت و بهسازی روستای نامیله، روکش آسفالت راه ورودی روستای کهکدان نیز با اعتبار سه میلیارد و 50 میلیون ریال افتتاح شد.

شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که تاکنون طرح هادی در 68 روستای این شهرستان اجرا شده و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار