رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی، مطرح کرد
کد خبر: ۳۹۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 20 March 2017
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه داوطلبان نامزدی شوراها در روستا، حداقل باید سواد خواندن و نوشتن داشته باشند، گفت: در شهرهای بالای 20 هزار خانوار، داوطلبان نام نویسی با در دست داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس می توانند به فرمانداری ها مراجعه کنند.

سعید شبستری در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص مدارک تحصیلی مورد نیاز برای نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با بیان اینکه مدارک تحصیلی مورد نیاز در شهر و روستا متفاوت است، اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت کشور در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت حداقل مدرک تحصیلی، داشتن مدرک معتبر فوق دیپلم یا معادل برای داوطلبان شوراها است.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، داوطلبان ثبت نام برای شوراها با دارا بودن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن، می توانند برای ثبت نام به فرمانداری ها مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی، در خصوص مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در شورای روستاها، خاطرنشان کرد: در روستاهای تا دویست خانوار افرادی که قصد ثبت نام دارند باید حداقل سواد خواندن و نوشتن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در روستا های بالای دویست خانوار نیز حداقل مدرک مورد نیاز برای ثبت نام مدرک تحصیلی دیپلم بوده و داوطلبان نام نویسی می توانند با در دست داشتن اصل و یک نسخه تصویر از مدرک تحصیلی خود به بخش داری ها مراجعه کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، تاکید کرد: افرادی که در دوره های قبل عضو شورا بودند از شرط مدرک معاف هستند اما به شرطی که در همان محلی که دوره گذشته کاندیدا بودند نام نویسی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :