بندرعباس به عنوان قلب تجارت کشور در حوزه گردشگری با مشکلات اساسی مواجه است و هنوز سرمایه گذاری قابل توجهی در این بخش صورت نگرفته و تلاش های متولیان امر برای هدایت سرمایه گذاری ها به سوی تقویت زیرساخت های گردشگری به دلیل عدم همکاری برخی از دیگر دستگاهها با کندی پیش می رود.
کد خبر: ۳۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵ 27 May 2015
به گزارش خبرنگار تابناک - جزیره، بندرعباس به عنوان بزرگ ترین شهر ساحلی جنوب کشور که به عنوان قلب تجارت کشور نیز مطرح است در حوزه گردشگری و توسعه آن با مشکلات اساسی مواجه است و هنوز سرمایه گذاری قابل توجهی در این بخش صورت نگرفته و تلاش های متولیان امر برای هدایت سرمایه گذاری ها به سوی تقویت زیرساخت های گردشگری به دلیل عدم همکاری برخی از دیگر دستگاهها با کندی پیش می رود.

ساحل بندرعباس که نقطه قوت این شهر در توسعه ظرفیت های گردشگری بشمار می رود عملا با ورود پساب فاضلاب در برخی از نقاط به دریا وضعیت مناسبی ندارد و بخش زیادی از ساحل این شهر نیز بدلیل عبور یک بلوار بزرگ ساحلی،‌ از دسترس استفاده خارج شده است.

در عین حال وجود یک اسکله تفریحی در این شهر می تواند بخشی از نیازهای گردشگری دریایی را تسهیل کرده و فراهم کننده پاره ای از نیازها در این بخش باشد.

در حال حاضر کار ساخت یک اسکله تفریحی در شهرستان بندرعباس با همکاری مشترک اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و با اعتباری 15 میلیارد تومانی آغاز شده اما به نظر می رسد تا احداث و عملیاتی شدن آن راه طولانی وجود داشته باشد.

بدون شک با اعتبارات محدود دولتی که اولویت بندی آنها نیز مشخص است، امکان ساخت بناهای گردشگری و تفریحی در کشور وجود ندارد بنابراین می بایست شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در هرمزگان فراهم شود و یا تسهیلاتی به این منظور از سوی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تخصیص یابد تا فعالان بخش خصوصی در کشور به این حوزه ترغیب شده و سرمایه گذاری مشترک در آن را آغاز کنند.

به گفته فرشید واحدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان، سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی خود را برای همکاری با بخش خصوصی معرفی شده از سوی سازمان میراث فرهنگی به منظور همکاری در جهت ساخت اسکله های تفریحی اعلام داشته و حتی سازمان بنادر آماده است تا از محل وجوه اداره شده اش، تسهیلات ویژه ای را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

عدم همکاری برخی از دستگاهها در جذب سرمایه گذاران

جاسم جادری استاندار هرمزگان چندی قبل اما نکته ای جالب توجه در خصوص عدم همکاری برخی از دستگاهها با سرمایه گذاران در استان بیان کرد. وی در جلسه دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان گفت: بنده همواره مراجعه کنندگانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی دارم اما این افراد در مراجعه به برخی دستگاه های اجرایی استان به نتیجه نمی رسند که این نشان می دهد برخی دستگاه های مسئول علاقه ای به انجام کار سرمایه گذاری ندارند و این طرز تفکر در میان مدیران باید اصلاح شود.

اصلاح طرز فکر مدیران

در گفتگو با بسیاری از فعالان بخش خصوصی در کشور دقیقا نکته ای که فصل مشترک دغدغه های آنان را تشکیل می دهد،‌ موضوع نوع نگرش مدیران به بخش خصوصی است که نیاز به اصلاح و تغییر دارد.

تا مادامیکه مدیران در هر جایگاهی به بخش خصوصی به عنوان یک رقیب نگاه می کنند امکان رشد و پیشرفت این بخش فراهم نمی شود. بخش خصوصی همراه و همکار با بخش دولتی است تا بتوان باری از دوش دولت برداشت.

ترویج این نگاه در میان مدیران در هر دولتی می تواند آغاز راه بلند همکاری و همدلی میان مردم و دولت باشد تا با استفاده از آن بتوان گام های بلندی برای توسعه و پیشرفت ایران برداشت. باید باور داشت که نمی توان با اعتبارات محدود دولتی گام های بلند و شتابانی برای توسعه برداشت و باید از ظرفیت سرمایه های مردمی برای این منظور به خوبی بهره برد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار