مصطفی کواکبیان در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد؛
همه اصلاح طلبان باید درباره سرنوشت انتخابات نظر دهند و البته تنها مرجعی که می تواند در این زمینه، نظر نهایی را بدهد، شورای هماهنگی اصلاحات است. این شورا تنها شورایی است که می تواند درباره انتخابات تصمیم گیری کند.
کد خبر: ۴۰۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ 01 April 2017

هر چه زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شود، تحرکات انتخاباتی جریان های سیاسی نیز بیشتر می شود. تنها چند روز دیگر به نام نویسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 96 باقی مانده و هر دو جناح سیاسی به فکر معرفی کاندیداهای خود برای جذب حداکثر رأی ممکن هستند.

به گزارش «تابناک»، با اینکه به نظر می رسد جناح اصلاحات، تصمیم خود را برای حمایت از روحانی گرفته است، گاهی اعتراضاتی از سوی برخی اشخاص که در بدنه این جناح قرار گرفته اند، به گوش می سد، به گونه ای که حتی ساختار شورای عالی سیاست گذاری را نیز زیر سؤال می برند و تصمیمات این شورا را به کل نفی می کنند.

مصطفی کواکبیان از جمله کسانی است که شورای عالی سیاست گذاری را قبول ندارد. وی در گفت و گو با تابناک در خصوص ورود اصلاح طلبان به انتخابات گفت: به نظر من، در خصوص سرنوشت انتخابات همه اصلاح طلبان باید نظر دهند و تنها مرجعی که می تواند در این خصوص نظر نهایی را بدهد، شورای هماهنگی اصلاحات است؛ این شورا تنها شورایی است که می تواند درباره انتخابات تصمیم گیری کند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: شورای هماهنگی اصلاح طلبان متشکل از تمام اصلاح طلبان و احزابی است که فعالیت سیاسی در چهارچوب اصلاحات دارند. اگر قرار است این شورا نظر ندهد، هیچ کس دیگر هم نمی تواند در این باره نظری دهد.

کواکبیان افزود: به نظرم اشخاص نمی توانند درباره یک ساختار نظر دهند، شورای عالی سیاست گذاری هم به واسطه آنکه حول محور اشخاص تشکیل شده است، نمی تواند نظر همه احزاب اصلاح طلبان را برآورده کند، شورای سیاست گذاری چون بر پایه اشخاص تشکیل شده است و ما آن اشخاص را به رسمیت نشناختیم و در آن حضور نیافتیم، پس تابع نظرات آن نیستیم.

وی گفت: از نظر ما، شورای هماهنگی باید نظر خود را در این باره ارائه دهد؛ اما متأسفانه تا کنون شورای هماهنگی در این باره هیچ نظری نداده و برای همین، منتظریم تا این شورا تشکیل شود و نظریات خود را بدهد. ما نیز در حال رایزنی با بزرگان هستیم که در این شورا حضور دارند تا هر چه زودتر وارد چرخه انتخابات شوند.

وی همچنین یادآور شد: البته شورای هماهنگی هم از حدود 50 حزب اصلاح طلب تشکیل شده است و احزاب دیگری نیز هستند که خارج از شورای هماهنگی هستند؛ بنابراین، نباید کسی را که از سوی شورای سیاست گذاری انتخاب شده است، گزینه نهایی اصلاح طلبان معرفی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: اصلاح طلبی بالاخره یک گفتمانی است که حساب و کتاب خاص خود را دارد و هر کس نمی تواند ادعا کند، ما به گزینه نهایی رسیده ایم. همه باید ببینند و با یک بررسی کامل، یک نفر مشخصی را برای انتخابات معرفی کنند.

وی درباره کاندیداتوری خود برای انتخابات 96 نیز گفت: کنگره مردم سالاری تصویب کرده که من به عنوان کاندیدا ی این حزب در انتخابات شرکت کنم و شورای مرکزی هم بر این موضوع اصرار دارد؛ اما من اعلام کردم که در حال رایزنی با بزرگان هستم و احتمالا در 15 فروردین و در یک کنفرانس مطبوعاتی مواضع قطعی خود را اعلام خواهم کرد.

وی گفت: بنابراین، اکنون کاندیداتوری من قطعی نشده است و نمی توانم در حال حاضر به شما بگویم که وارد انتخابات خواهم شد یا نه. اگر نظر بزرگان بر این باشد که من نیز باشم، تا آن زمان مشخص می شود و اگر نظراتشان چیزی غیر از این بود نیز در ین کنفرانس اعلام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار