نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مطالبات همیشگی فرهنگیان تنها با دعا و نیایش حل‌وفصل نمی‌شود؛ تولید فرهنگ نیز امسال باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۴۰۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 08 April 2017

صبح امروز دیدار نوروزی مدیر و اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان سمنان، نمایندگان مدیران مدارس، مسؤولان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی، رؤسای کانون‌ها، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی سمنان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان انجام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در این دیدار با تبریک سال نو و حلول ماه زیبای رجب گفت: سمنان، استان ممتازی از نظر فرهنگی محسوب می‌شود و نقش آموزش و پرورش در این زمینه بسیار مهم است.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ادامه داد: اسکان مسافران نوروزی و زائران امام رضا (ع) توسط آموزش و پرورش سمنان باعث تقویت فرهنگ می‌شود و کار بسیار پرثوابی است؛ اگر کاسبان نیز منصف باشند، سهم شما در این ایام برای آنها هم بسیار زیاد است.

وی افزود: شغل معلمان، کار پیغمبری است و فعالیت پیغمبری نیز سخت است و این از کارهای مهم محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: شغل معلمان نزد خداوند مأجور بوده و بین مجاهدین و قائدین همیشه فرق است؛ چون خدمات فرهنگیان مورد رضایت خداوند متعال قرار دارد.

شاهچراغی اضافه کرد: همه نزد خداوند منان یکسان نبوده و مجاهدین و قائدین مساوی نیستند؛ کسی که در راه خدا جهاد می‌کند و شهید می‌شود، با کسی که در خانه نشسته و رنگ جبهه را ندیده، یکسان نیست؛ اما باید مراقب بود این کار خوب، بجا و درست انجام شود و دانش‌آموزان از زیربنا درست شوند.

وی افزود: امسال سال تولید و اشتغال است و بهترین تولید، تولید فرهنگ است و شما نیز علم و اخلاق تولید می‌کنید و دانش‌آموزان را پرورش می‌دهید و این‌ها رجال آینده هستند و این برای کشور مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: من شما را به ترویج اخلاق توصیه می‌کنم؛ چون علم تولید اخلاق نمی‌کند و باید دانش‌آموزان را بسازید؛ چراکه با اکثر خانواده‌ها ارتباط دارید.

شاهچراغی اضافه کرد: خانواده‌ها ‌باید پیگیر امور فرزندان خود باشند و تنها ثبت‌نام کافی نیست؛ در آموزش و پرورش مشکلات بسیار ناچیزاست، اما باید مراقبت کرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به مطالبات همیشگی فرهنگیان و سختی‌های موجود نظیر کمبود اعتبارات دولتی و ... افزود: امور جاری و رفع کمبودها تنها با دعا و نیایش حل‌وفصل نمی‌شود؛ بلکه تلاش، کوشش و جست‌وجوی خیران را می‌طلبد.

شاهچراغی افزود: سهم دولت بسیار ناچیز بوده و استان سمنان دارای ویژگی ممتاز دیگری مانند ظرفیت خیران است.

وی با اشاره به دل‌بستگی‌ها به قدرت و مقام افزود: دل‌بستگی به میز و مناصب موجب لغزش می‌شود و خطرناک است؛ هدف باید خدمت صادقانه و رضایت خداوند باشد و کسی که دل‌بسته میز می‌شود، دیگر خادم نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به عملکرد مطلوب مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: از زمان آغاز مسؤولیت سعید رضایی در شهرستان سمنان، عملکرد وی مطلوب بوده و مجموعه آموزش و پرورش دل‌بستگی به میز و قدرت ندارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار