مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی:
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ذخیره مازوت در نیروگاه‌های بناب و تبریز 420 میلیون لیتر است؛ گفت: ما هیچگونه علاقه‌ای به استفاده از سوخت مازوت نداریم و در سال گذشته به‌خاطر حدود 45 روز استفاده از سوخت مازمات در نیروگاه سهند بالای 70 میلیارد ریال خسارت زده است.
کد خبر: ۴۰۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 08 April 2017
 ناصر معینی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان آذربایجان شرقی در نیروگاه سهند بناب با بیان اینکه هم اکنون نیروگاه‌های استان با ظرفیت یک هزار و 500 مگاوات به تولید برق مشغول هستند، اظهار داشت: از این میزان تولید 650 واحد توسط نیروگاه سهند بناب تولید می‌شود که نقش مهمی در تولید برق منطقه دارد.

وی به در حال تعمیر بودن یکی از فازهای نیروگاه سهند بناب اشاره کرد و افزود: متوسط زمان برای تعمیر این نوع نیروگاه‌ها در کشور 90 تا 110 روز است ولی با تلاش مهندسان خود این نیروگاه برای اولین بار تعمیرات این واحد ظرف 60 روز به اتمام خواهد رسید که این آمار در بین نیروگاه‌های کشور آمار بسیار ارزشمندی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در چند سال پیش در بحث اهداف و راه اندازی نیروگاه‌ها صد در صد وابسته بودیم ولی خوشبختانه امروز با تلاش مهندسان داخلی در صنعت نیروگاه صد در صد وابسته نیستیم.

معینی همچنین هزینه تعمیرات واحد یک نیروگاه سهند بناب را بالغ بر 300 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: برای اینکه این صنعت را پیش ببریم دو هدف داریم، اول اینکه چون از اول خرداد تا 15 شهریور پیک مصرف بالاست نیروگاه را آماده می‌کنیم تا با قدرت تمام در تابستان با کمبود برق مواجه نشویم و وظیفه دوم حفظ نیروگاه‌هاست و تلاش ما بر این است که تا نیمه اول اردیبهشت واحد در حال تعمیر نیروگاه سهند بناب را وارد مدار کنیم.

وی سپس با بیان اینکه ذخیره مازوت در نیروگاه‌های بناب و تبریز 420 میلیون لیتر است؛ گفت: ما هیچگونه علاقه‌ای به استفاده از سوخت مازوت نداریم و در سال گذشته به‌خاطر حدود 45 روز استفاده از سوخت مازمات در نیروگاه سهند بالای 70 میلیارد ریال خسارت زده  است.

مدیرعامل شرکت تولید برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به زمان راه‌اندازی واحدهای 3 و 4 نیروگاه سهند بناب خاطرنشان کرد: این نیروگاه در ابتدا برای احداث و ساخت 4 فاز طراحی شده که دو فاز آن شامل 650 مگاوات راه اندازی و دو واحد دیگر شامل 650 مگاوات نیز به زودی توسط خود دولت احداث خواهد شد.

به گفته مهندس معینی، 3  تا 4 سال پیش بینی زمان بهره‌برداری از فازهای 3 و 4 نیروگاه سهند بناب است که در ابتدا زمینه اشتغال 800 نفر را به وجود خواهد آورد ولی بعد از اتمام کامل طرح تعداد اشتغال زایی آن حول و حوش 300 نفر خواهد بود که مراحل طراحی آن به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: فازهای 3 و 4 نیروگاه سهند بناب برای سوخت گاز طراحی شده است و تلاش ما این است که حتی یک لیتر از سوخت مازوت نیز در این نیروگاه استفاده نکنیم.

این مدیر ارشد صنعتی همچنین با اشاره به تأمین برق مورد نیاز در استان اذعان کرد: هر 4 سال باید 5 هزار مگاوات برق به ظرفیت برق استان آذربایجان شرقی افزوده شود.

معینی یادآور شد: این شرکت در کنار توسعه نیروگاه ها توسعه فضای سبز را نیز جزو برنامه خود دارد و تاکنون 17 هکتار فضای سبز در محوطه نیروگاه سهند بناب ایجاد شده است.

گزارش فارس حاکی است، در ادامه این نشست خبری خبرنگاران استان آذربایجان شرقی از بخش های مختلف نیروگاه 650 مگاواتی سهند بناب بازدید کردند و مهندس کریم عباس زاده مدیر نیروگاه سهند بناب نیز توضیحات لازم را در خصوص فرآیند کار و فعالیت این نیروگاه به خبرنگاران حاضر ارائه کرد.

 نیروگاه حرارتی سهند بناب شامل 2 واحد 325 مگاواتی بود که فاز اول آن در سال84 و فاز دوم آن در سال 86 مورد بهره برداری قرار گرفت و کل این نیروگاه برای یک هزار و 300 مگاوات طراحی و ساخت شده است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار