امام جمعه گرمسار توضیح می‌دهد
امام جمعه گرمسار با اشاره به سختی‌های مردم در تأمین معیشت و مسائل اقتصادی، بیکاری و نبود اشتغال را از مشکلات اصلی جامعه امروز می‌داند.
کد خبر: ۴۱۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 01 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، دولت تدبیر و امید در حالی سکان هدایت کشور را در دست گرفت که عمده مردم به‌واسطه وعده‌های اقتصادی دولت، حجت‌الاسلام حسن روحانی را به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند و وی نیز همواره در سخنان خود تأکید داشت مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم ایران را در مدت کوتاهی رفع خواهد کرد.

وعده‌ها ادامه یافت تا اینکه درنهایت همه چیز به «برجام» و مذاکرات هسته‌ای گره زده شد و شخص رئیس‌جمهور و مسؤولان اقتصادی و سیاسی کشور امیدوار بودند با عملیاتی شدن توافقات هسته‌ای با 6 کشور بزرگ جهان، اقتصاد ایران نیز سامان یابد.

اما آنچه مردم در طول روز و در سفره‌هایشان حس کردند، کاهش قدرت خرید و افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه بود و این گلایه‌ها هر روز و هر هفته به مدیران استانی و به‌ویژه امامان جمعه در سراسر کشور منتقل می‌شود.

امام جمعه گرمسار که از چهره‌های شاخص سیاسی، اجتماعی و مردمی در استان سمنان محسوب می‌شود، در این زمینه سخنانی دارد و از پیگیری‌های همیشگی مردم نسبت به رفع دغدغه‌های اقتصادی‌شان می‌گوید. گفت‌وگوی خبرنگار فارس با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد خالی از لطف نیست.

امروز مردم با سختی‌های زیاد معیشتی مواجه هستند

با سلام و سپاس از بابت فرصتی که با وجود مشغله‌های فراوان کاری در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادید. مردم استان سمنان، حاج آقای مهدی‌نژاد را نه‌تنها به‌عنوان امام جمعه گرمسار بلکه به‌عنوان چهره‌ای دلسوز و مردمی و پیگیر رفع مشکلاتشان می‌شناسند. شما وضع اقتصاد کشور و مردم استان را در برهه کنونی چگونه ارزیابی می‌فرمایید؟

با سلام. امروز مردم در حوزه معیشتی با سختی‌های زیادی مواجه هستند. بیکاری و نبود اشتغال از دیگر مشکلات اصلی جامعه است؛ در حالی که مقام معظم رهبری در شعار سال بر دو مقوله مهم تولید و اشتغال تأکید داشتند.

دولت‌ها از قبل انقلاب تا امروز یکی از دغدغه‌هایشان معیشت مردم بوده است و هر کدام با یکسری طرح و برنامه‌هایی وارد شدند تا این مسأله را سامان دهند؛ اما امروز شاهد افزایش دغدغه‌ها هستیم.

قرار بود با رفع تحریم‌ها، بخشی از مشکلات هم سامان یابد. به نظرتان این‌طور شد؟

تصور دولت یازدهم بر این بود که اگر تحریم‌ها حل شود، مشکلات معیشتی مردم هم رفع خواهد شد. دولت برای حل این مشکلات، مسأله اصلی را در تحریم‌ها دید.

طبق آمارها، ۳۰ درصد مشکلات به تحریم‌ها برمی‌گردد و ۷۰ درصد آن مدیریت داخلی است و درصد بالای مشکلات به مدیریت داخلی مربوط می‌شود.

امروز با وجود گذر از برجام، مشکلات معیشتی مردم همچنان پابرجاست. دولت یازدهم در این راستا قدم‌هایی را برداشت؛ به‌ویژه در اواخر عمر خود و به بنگاه‌های کوچک تسهیلاتی پرداخت کرد.

ای‌کاش دولت از ابتدای عمر خود به مسائل داخلی توجه می‌کرد

این تسهیلات به قدری کافی بود که بتواند اشتغال‌زایی کند و شاهد رفع مشکلات اقتصادی مردم باشیم؟

شنیده‌ها حاکی از این است که دولت در استان سمنان در این راستا حدود ۴۴۰ میلیارد تومان وام در اختیار کارخانه‌ها قرار داده است تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

اما ای‌کاش دولت از همان ابتدای عمر خود به مسائل داخلی توجه و کمتر وقت خود را صرف حل قضیه تحریم‌ها می‌کرد.

در مناظره‌ها در این خصوص مطالبی را شنیدیم. اینکه دولت در روزهای آخر عمر خود به فکر اتخاذ برخی تصمیمات افتاده است، به نظر شما مردم را راضی می‌کند؟

ساختار مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید به ارائه برنامه‌ها متمرکز شود. سکان امور اجرایی کشور به یکی از این افراد سپرده می‌شود که در مناظره‌ها حضور دارد و کاندیداهای ریاست جمهوری به‌ویژه دولت‌مردان باید پاسخ‌های قانع‌کننده به مردم بدهند.

رئیس‌جمهور آینده باید چهار سال امور اجرایی کشور را بر عهده گیرد و بعد از رهبری بالاترین مقام کشوری را دارد.

هر چه بصیرت مردم را در انتخاب اصلح بالا ببریم و مردم را در انتخاب فرد شایسته کمک کنیم، کار بسیار خوبی است و باید بر شناخت مردم نسبت به کاندیداها بیفزاییم.

دروغ و تهمت نباید در مناظرات در کار باشد

روند برگزاری مناظرات را چطور دیدید؟

برگزاری مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از جهاتی بسیار خوب است؛ با موضع‌گیری‌هایی که کاندیداها دارند، مردم شناخت بیشتری نسبت به آن‌ها پیدا می‌کنند.

مناظرات امنیت را از هر دولتی که دنبال اختلاس و این نوع فسادهاست، می‌گیرد و همه چیز در مناظرات بیان می‌شود.

در مناظرات اموری هم که در ابعاد مختلف در عمر دولت فعلی انجام شده است، بیان و نقد می‌شود و مناظرات از این جهات بسیار مفید است.

هر مناظره‌ای شرایط خاص خود را دارد؛ حالت دروغ و تهمت نباید در مناظرات در کار باشد و کاندیداها نسبت به حرف‌های رقبای خود صبر و بردباری داشته باشند.

چیزی که متأسفانه در مناظره نخست زیاد دیده نشد.

بله. مسائلی که در مناظرات مطرح می‌شود، باید در راستای افزایش بصیرت مردم باشد و برنامه‌ها در مناظرات بیان شود.

مناظرات نباید خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های دشمن باشد؛ دشمنان نظام جمهوری اسلامی چسم به انتخابات ایران دوخته‌اند.

کاندیداها در مناظرات نباید وعده‌ها و قول‌هایی به مردم بدهند که امکان‌پذیر نیست و تحقق آن سخت است و فردا باعث دردسر برای خود و دیگران می‌شود.

بسیار سپاسگزاریم از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید. سخنی اگر باقی مانده، در خدمتیم.

دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات وظیفه همه مسؤولان و رسانه‌هاست و مشکلات را نیز در آینده برطرف می‌کند. ان‌شاءالله همه در این مسیر قدم بردارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار