سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد:
20 اردیبهشت ماه بود که با تصویب اعضای شورای شهر، نرخ کرایه تاکسی ها در تبریز 15 درصد و نرخ کرایه اتوبوس های شرکت واحد در سه نوع اتوبوس های عادی، بخش خصوصی و بی آر تی به ترتیب با 17، 20 و 20 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۴۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 31 May 2015

در همین رابطه سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از طرح و بررسی مجدد لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوسهای شرکت واحد در صحن شورا خبر داد.

به گزارش خبرمگار به نقل از شورای شهر تبریز، سعید حاجی زاده اظهار کرد: فرمانداری تبریز با مطابقت دادن لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شرکت واحد تبریز که به تازگی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسیده بود، با بخشنامه وزارت کشور مبنی بر اینکه نباید افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی بیشتر از تورم میانگین یعنی 15 درصد باشد، این لایحه را برای اصلاح به شورای اسلامی شهر عودت داده است.

این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: لایحه مرجوعی به شورا به زودی در صحن علنی پارلمان محلی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت؛ ولی افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها که در این لایحه قید شده بود، با موافقت فرمانداری، برای اجرا به سازمان تاکسیرانی تبریز ابلاغ شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه اتوبوس های کلانشهر تبریز نباید غیرمنطقی باشد، گفت: بنده در جلسه ای که لایحه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال جاری مطرح و تصویب شد، با افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس های شرکت واحد مخالفت کرده بودم اما با رای اکثر اعضاء، این لایحه تصویب و به فرمانداری تبریز ارسال شد اما مورد مخالفت این نهاد نیز قرار گرفت.

وی گفت: مبنای مخالفت بنده و برخی همکاران با افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس های شرکت واحد، کمبود تعداد ناوگان اتوبوسرانی و عدم ارائه خدمات مطلوب به مسافران بود که با عدم موافقت فرمانداری تبریز این فرصت ایجاد شده است تا در این خصوص بازنگری جدی صورت بگیرد.

حاجی زاده افزود: حالا که فرصت بررسی مجدد افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شهری حاصل شده است، به نظر می رسد نباید این افزایش سالانه غیرمنطقی باشد.

کرایه مصوب اتوبوسرانی تبریز تعدیل شد

در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز لایحه تعیین کرایه اتوبوسرانی برگشت داده شده از فرمانداری بررسی و شورا نظر فرمانداری را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از شورای اسلامی شهر تبریز، به دنبال تصویب افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در شورای اسلامی شهر تبریز و ارسال آن به فرمانداری تبریز، فرمانداری این شهر لایحه را برای اصلاح به شورای اسلامی شهر عودت داده بود.

فرمانداری تبریز با تطبیق لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس های شرکت واحد تبریز با بخشنامه وزارت کشور مبنی بر اینکه نباید افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی بیشتر از تورم میانگین یعنی 15 درصد باشد، این لایحه را برای اصلاح به شورای اسلامی شهر عودت داده و خواستار اصلاح این لایحه شده بود.

نامه فرمانداری در جلسه صبح امروز شورای شهر مطرح شد و پس از بحث و بررسی، اعضای شورا نظر فرمانداری را قبول کرده و برای تائید نهایی به فرمانداری ارجا دادند.

همچنین در جلسه امروز 6 لایحه بررسی شده در کمیسیون بودجه شورا، در صحن عانی شورا مطرح گردید و مورد بررسی اعضا قرار گرفت و در مجموع شورا با اهدای مبلغ 160 میلیون تومان در قالب این لایجه ها موافقت نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار