معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شهرستان دیلم به‌عنوان یک الگو در راه‌اندازی مرکز پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان در سطح استان مطرح است. .
کد خبر: ۴۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 02 June 2015
تابناک بوشهر: عبدالمهدی خواجه ئیان ظهر امروز در نشست تبیین طرح پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان گفت: خدمات سلامت دهان دندان امروزه به‌واسطه گسترش سطح فرهنگ سلامت مردم بیش‌ازپیش مورد درخواست بوده و هم‌اکنون یکی از  اولویت‌های برنامه سلامت کشور در نظر گرفته‌شده است.

خواجه‌ئیان با ارائه آماری در خصوص وضعیت بهداشت دهان و دندان برخی از گروه‌های سنی افزود: به‌طور متوسط هر کودک 6 ساله ایرانی در بدو ورود به مدرسه دارای دندان شیری پوسیده است و از سن 6 تا 12 سالگی نیز میزان پوسیدگی دندان‌های دائمی روند افزایشی دارد و این آمار در سنین65 تا 70 سال   تا 18 دندان پوسیده  می‌رسد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: شهرستان دیلم به‌عنوان نخستین شهرستان اجراکننده این طرح در هفته سلامت سال93 باهمت مسئولین و خیرین، نخستین مرکز پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را در استان افتتاح کرد و تاکنون در ارائه خدمات و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان خصوصاً در گروه‌های هدف  توفیقات قابل‌توجهی داشته است.

عبدالحسین ناصری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز در حاشیه این بازدیدها بیان داشت: در این مرکز خدماتی از قبیل معاینه، وارنیش فلوراید، فیشور سیلانت، جرم‌گیری، ترمیم سطحی، رادیوگرافی،کشیدن دندان و جراحی ارائه می‌شود.

 همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی با تأکید بر آموزش گروه‌های هدف و مراجعه به مدارس و مهدکودک‌ها جهت آموزش بهداشت دهان و دندان جزء فعالیت‌های مستمر این مرکز است.

وی با اشاره به گروه‌های هدف این برنامه گفت: گروه سنی کودکان زیر 6 سال، کودکان 6 تا 12 سال، زنان باردار و زنان شیرده جامعه هدف این طرح است.

در ادامه معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و رؤسای شبکه بهداشت و درمان دیلم با حضور در مرکز پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان دیلم  از نزدیک بخش‌های مختلف این مرکز را بازدید کردند.

مرکز پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان شهرستان دیلم در هفته سلامت سال 93 با همت مسئولین و خیرین شهرستان دیلم به‌عنوان نخستین مرکز در استان که خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را ارائه می‌دهد افتتاح شد و در حال حاضر به‌عنوان الگو و نمونه‌ای جهت توسعه این نوع خدمات در تمام شهرستان‌های استان بوشهر معرفی‌شده است
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار