مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 14 امامزاده و بقعه متبرکه در استان در طول ایام ماه مبارک رمضان میزبان طرح های ویژه این ماه است که در قالب طرح ضیافت الهی به اجرا در می آید.
کد خبر: ۴۳۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 30 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:حجت الاسلام ناصر جوانبخت  افزود: امامزاده های محمد و ابراهیم و غریب حسن در ارومیه، سید بهلول و محمد در خوی، امامزاده اولیای نقده، امامزاده تاج‌الدین علی میاندوآب و امامزاده برگشاد سلماس در کنار بقاع متبرکه ای نظیر ' آقا قبری' ارومیه، تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره، بقعه میرهادی و بقعه شیخ نوایی خوی و نظرگاه حضرت ابوالفضل میاندوآب از جمله بقاع متبرکه ای است که در آنها طرح ضیافت الهی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: بهره مندی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، برگزاری محفل انس با قرآن، تقویت باورهای اعتقادی در جامعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از مهم ترین اهداف طرح ضیافت الهی است.
وی اظهار کرد: استفاده از 19 مبلّغ در خیمه های معرفت، غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، حجاب و عفاف و غرفه ویژه کودکان و نوجوانان از جمله بخش های در نظر گرفته شده برای اجرا در قالب طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: برپایی سفره های افطار ساده، برگزاری نماز جماعت و جمع خوانی قرآن کریم نیز از برنامه های جنبی این طرح به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاده ها و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تاثیرگذار، در سال های اخیر امامزاده ها و بقاع متبرکه در کشور و آذربایجان غربی در مواقع مختلف سال از جمله نوروز، ایام ماه مبارک رمضان، ماه محرم و تعطیلات تابستانی اقدام به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) می کنند.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار