مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از دیدار با رئیس انجمن هنرهای نمایشی و مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور در تهران خبر داد و گفت: این دیدار با حضور اعضای جدیدهیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان انجام شد.
کد خبر: ۴۳۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 03 June 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از دیدار با رئیس انجمن هنرهای نمایشی و مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور در تهران خبر داد و گفت: این دیدار با حضور اعضای جدیدهیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان انجام شد.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: این دیدار که به منظور آشنایی، تبادل نظر و یافتن راهکار برای ایجاد بسترهای مناسب و رفع کمبودهای تئاتر استان انجام شده بود مصوباتی به همراه داشت.

وی افزایش اعتبار تئاتر استان در سال جدید را از جمله این مصوبات دانست و گفت: سال گذشته ٨٥میلیون به تئاتر گلستان اختصاص یافته بود و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری ٥٠درصد رشد داشته باشد.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: با توجه به مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس انجمن هنرهای نمایشی و مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور مقرر شد تا مبلغی جداگانه برای جشنواره تئاتر استانی به گلستان اختصاص یابد.

وی به حضور نیروهای مستعد نمایشنامه نویس در استان اشاره کرد و گفت: مرکز هنرهای نمایشی کشور برای حمایت از این افراد، خریداری سالانه دست کم چهار کتاب نمایشنامه فاخر را به عهده گرفته است.

حجت الاسلام فضیلت خواستار تولید اثر هنرمندان تئاتر شد و اظهار کرد: در صورت راهیابی آثار هنرمندان به جشنواره های کشوری آئینی- سنتی، مقاومت و رضوی جدای از کمک هزینه استان میزبان، از سوی مرکز هنرهای نمایشی هم این تولیدات، حمایت می شود.

وی آموزش در حوزه تئاتر را دارای اهمیت دانست و به استفاده از اساتید شاخص برای این حوزه تاکید کرد و افزود: بر اساس نشست های انجام شده با رئیس انجمن هنرهای نمایشی و مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور مقرر شد به محض درخواست استان این اساتید بدون هزینه ای به گلستان اعزام شوند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، شرایط حضور داوران کشوری برای جشنواره تئاتر استانی و امیدهای جوان نیز با همین شرایط انجام می شود.

وی به تشکیل صندوق حمایت از تولید نمایش در استان اشاره کرد و افزود: با این اقدام می توان هزینه اثر تولیدی فاخر را به هنرمند پرداخت کرد؛ شرط ارائه این خدمات تضین فروش اثر است.

این مسئول استانی خاطر نشان کرد: همچنین تولیداتی که در جشنواره های استانی برگزیده شده اند و یا به جشنواره های منطقه ای و کشوری راه یافته اند نیز از طریق همین صندوق مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام فضیلت راه اندازی سایت استانی ایران تئاتر در گلستان را یکی دیگر از اتفاقات مهم در حوزه نمایش ارزیابی کرد و گفت: هنرمندان استانی می توانند از مهمترین رویدادهای استانی، منطقه ای و کشوری مطلع شوند.

وی در خاتمه یادآور شد: با این اقدام ارتباط با سایر استان ها تسهیل یافته و می توان از جشنواره های سایر استانها برای ارسال اثر در اولین فرصت ممکن اطلاع یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار