معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي جيرفت از مرگ کودک سه ساله در شهرستان فارياب به دليل عقرب زدگي خبر داد و گفت: تاخير در مراجعه به بيمارستان دليل مرگ اين کودک است.
کد خبر: ۴۳۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 07 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، مسعود مطهري روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ساعت 14 و 30 دقيقه روز گذشته دختر بچه سه ساله از روستاي سرگريچ شهرستان فارياب دچار عقرب زدگي شده و ساعت 16 به بيمارستان 12 فروردين کهنوج انتقال داده مي شود.
وي بيان کرد: اين کودک سه ساله در نهايت با تزريق سرم و انجام آزمايش هاي پزشکي جان باخت.
«هم اکنون در جنوب استان کرمان 2 نوع عقرب الماس و گادين وجود دارد که داراي سمي بسيار قوي هستند و لازم است تحقيقات در مورد سرم اين 2 نوع عقرب توسط مراکز درماني تکميل شود.
مرگ کودک کهنوجي بر اثر عقرب زدگي در هشتم فروردين ماه سال جاري با وجود تزريق پادزهر در مرکز درماني و انعکاس گسترده آن در فضاي مجازي باعث شد تا دانشگاه علوم پزشکي جيرفت راهکارهاي لازم را در اين خصوص انجام دهد و اين دانشگاه تصميم گرفت تحقيقات خود را براي توليد سرم 2 نوع عقرب خطرناک در اين منطقه شروع کند.
بر اساس گزارش روابط عمومي اين دانشگاه، بيش از هزار نوع عقرب در جنوب استان وجود دارد و همواره عقرب زدگي هاي متفاوتي در اين منطقه مشاهده مي شود که با تزريق سرم درمان مي شوند.
هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبارجنوب، قلعه گنج، منوجان و فارياب زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي جيرفت هستند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار