کد خبر: ۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵ 11 February 2015

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز با بیان اینکه اعتبارسنجی مراکز فنی‌وحرفه‌ای البرز انجام می‌شود، گفت: تاکنون در بخش زیادی از مراکز ثابت دولتی و غیردولتی اعتبارسنجی انجام شده است.
حسن عزیزی اظهار داشت: در9 ماه امسال مراکز ثابت آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان البرز در بخش دولتی 12 هزار و 815 نفر دوره را آموزش داده‌اند.
وی با بیان اینکه گواهینامه‌های الکترونیکی به کسانی که در آزمون کتبی و عملی قبول می‌شوند ارائه می‌شود، افزود: تمام اطلاعات و مهارت‌‌آموزی‌هایی را که افراد کسب می‌کنند در یک کارت هوشمند ثبت می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز گفت: نهادهایی که این کارت‌ها توسط افراد آموزش دیده به آن‌ها ارائه می‌شود می‌توانند از طریق وب استعلام بگیرند.
عزیزی با بیان این‌که بیش‌از 538 آموزشگاه در بخش غیردولتی در البرز فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در 9 ماه امسال این آموزشگاه‌ها 16 هزار و 915 نفردوره را آموزش داده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان البرز با اشاره به این که اعتبارسنجی یکی از تکالیف قانون برنامه است، خاطرنشان کرد: تا کنون ما درباره بخش زیادی از مراکز ثابت دولتی و غیردولتی اعتبارسنجی را انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به این که تعداد 100 آموزشگاه بخش خوداظهاری را پشت سر گذاشته‌اند، تصریح کرد: در 480 مورد بازرسی که انجام شده است جمعاً حدود 252 فقره منجر به صدور و ابلاغ کارت مربیگری برای مربیان آموزشگاه‌ها و 82 مورد هم صدور و ابلاغ کارت مدیریت برای مدیران آموزشگاه‌ها شده است.
به گزارش تسنیم وی با بیان این‌که آموزشگاهی که پروانه تأسیس از سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای داشته باشد مورد اعتماد مردم است، افزود: مربیانی که در این آموزشگاه‌ها مشغولند از لحاظ اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فنی مورد تأیید هستند.
عزیزی با بیان این‌که مردم به آموزشگاه‌هایی که غیرمجازند مراجعه نکنند، گفت: تجهیزات مراکز مورد تأیید ما استاندارد و شهریه‌ها نیز مصوب است.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان البرز با اشاره به این‌که تا کنون 19 قرارداد آموزشی را با دستگاه‌های مختلف منعقد کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در دهه فجر با پردیس منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده‌ایم تا دانشجویان و دانش‌آموختگان بتوانند با گذراندن دوره‌های آموزشی راحت‌تر به اشتغال برسند.
عزیزی با بیان این‌که تیم نوجوانان و جوانان ما که زیر 21 سال سن دارند برای مسابقات مهارت‌‌‌جهانی 2015 برزیل آماده می‌شوند، گفت: از استان البرز دو نفر به تیم مرحله سوم اردو راه پیدا کرده‌اند که امیدواریم جوانان دوره‌های مهارتی ما بتوانند برای کشور افتخار آفرینی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار