تیم ملی ایران با این پیروزی شیرین مقابل آرژانتین موفق شد سومین پیروزی خودش را در لیگ جهانی به دست بیاورد و شانسش را برای حضور در رتبه ششم امتحان کند البته ایران در هفته سوم مسابقات سه مسابقه سنگین با روسیه ، آمریکا و لهستان دارد. دیداریهایی که به نظر می رسد ایران را از صعود به مرحله بعد بازدارد.
کد خبر: ۴۳۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱ 12 June 2017
تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در لیگ جهانی به پیروزی رسید. 

به گزارش عصرایران ، از هفته دوم مسابقات لیگ جهانی والیبال و در روز سوم تیم ملی ایران از ساعت 21:10 رو در روی تیم ملی آرژانتین قرار گرفت.

آرژانتین با خولیوی ولاسکو همچنان یکی از رقبای سرسخت تیم ملی ایران به حساب می آید و در المپیک هم ایران را شکست داده بود در حالی که تیم ملی ایران در مسابقات لیگ جهانی گذشته آرژانتین را شکست داده بود.

این دوتیم در شرایطی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که آرژانتین از 5 بازی خود فقط یک پیروزی 4 شکست به دست آورده بود و ایران از 5 بازی دو پیروزی داشت. 

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران برای اینکه شانس حضور در میان شش تیم اول در پایان هفته دوم را داشته باشند می بایست در این دیدار پیروز می شدند. 

ست اول مسابقه بسیارحساس شروع و البته حساس به پایان رسید. آرژانتینی ها با دریافتهای اول عالی و سرویس های خوب انگار دست ایران را به خوبی خوانده بودند. دوتیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند تا امتیاز 23-22 به نفع آرژانتین که کار به ویدیو چلنج کشید. در ویدیو چلنج داور اول رای به 24-21 داد و بعد رایش را به 23-23 تغییر داد. تغییر رایی که زمان زیادی گرفت و در نهایت به پیروزی ایران در ست اول آن هم با امتیاز 29-27 ایران پیروز شود.البته در این ست از تونایی ویژه معنوی نژاد برای پیروزی نمی توان گذشت

در ست دوم مسابقه کار برای ایران کمی ساده تر شد . روحیه آرژانتینی ها متاثر از شکست در ست اول پایین بود و بازی با فاصله برای ایران جلو رفت فاصله ای زیاد که در نهایت منجر به پیروزی 25-20 در ست دوم مسابقه شد.

ست سوم شرایط برای آرژانتین ساده تر بود . بازیکنان اصلی این تیم در امتیازات پایانی ست قبل استراحت کرده بودند و موفق شدند خیلی زود فاصله ایجاد کنند. تیم ایران پیش بینی می شد که در این ست و پس از عقب ماندن از ترکیب دوم استفاده کند. اما با این همه کولاکوویچ چنین تصمیمی نگرفت و ایران در نهایت ست دوم را با نتیجه مشابه 25-20 شکست خورد. 

ست چهارم در شروع ایران فوق العاده بود. شاگردان کولاکوویچ موفق شدند در امتیاز فنی اول 3 فاصله با رقیب ایجاد کنند. 8-5 ایران پیش بود اما تیم آرژانتین در امتیاز 10 به ایران رسید و بازی را مساوی کرد. با این همه شاگردان کولاکوویچ در امتیاز 14 دوباره 3 امتیاز پیش افتادند. 14-11 به نفع ایران .

ولاسکو با یک وقت استراحت به سرعت به ایران رسید و وقت استراحت دوم در ناباوری به آرژانتین رسید.16-15.ایران به امتیاز 16 گیر کرد و آرژانتین به 19 رسید .این بار نوبت معنوی نژاد بود که بازی را برگرداند. 23-22 به نفع آرژانتین و بعد 24-22 . این بار ویدیو چک به نفع آرژانین بود در این امتیاز و وقت استراحت کولاکوویچ. اما شکست در ست چهارم بد و ناباورانه بود.

در ست پنجم مسابقه که یک امتیاز از دست ایران پریده بود ایران دوباره ست را عالی آغاز کرد و در امتیاز فنی اول به فاصله خوبی رسید. 8-5 برای ایران. فاصله ای که تا 11 هم حفظ شد و ایران به 11-7 رسید و با همین فاصله 15-11 شد و به پیروزی رسید. 

تیم ملی ایران با این پیروزی شیرین مقابل آرژانتین موفق شد سومین پیروزی خودش را در لیگ جهانی به دست بیاورد و شانسش را برای حضور در رتبه ششم امتحان کند البته ایران در هفته سوم مسابقات سه مسابقه سنگین با روسیه ، آمریکا و لهستان دارد. دیداریهایی که به نظر می رسد ایران را از صعود به مرحله بعد بازدارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار