مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت:‌ مودیان مشاغل حقیقی باید هرچه سریع‌تر و تا قبل از اتمام مهلت تا 31 خردادماه سال‌جاری اظهارنامه‌های مالیاتی سال 95 را تکمیل و ارائه کنند.
کد خبر: ۴۴۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 12 June 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقل ازفارس ، هادی ملکشاهی در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: قانونی مالیاتی از سال 85 مربوط به مشاغل مشخص شده و اشخاص حقیقی نیز تا 31 خردادماه مهلت تسلیم اظهارنامه سال گذشته را به دستگاه اجرایی امور مالیاتی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به تنظیم و تکمیل اظهارنامه‌ها به صورت الکترونیکی و پرداخت مالیات به صورت سالیانه، بیان کرد: مودیان برای تسلیم اظهارنامه‌ها باید کد اختصاری داشته باشند و مراحل ثبت نام نیز انجام شود.

این مسوول یادآور شد: مودیانی که کد اختصاری اظهارنامه مالیاتی را دریافت کرده و ثبت نام انجام دادند باید خود را به وضعیت 45 (که در سامانه تشریح شده است) برسانند.

وی تصریح کرد: اداره‌کل امور مالیاتی استان از مودیان درخواست دارد که به منظور رفع مشکلات ناشی از ترافیک سامانه‌ای برای ثبت نام و تکمیل اطلاعات اظهارنامه‌ها تا قبل از 31 خرداد ماه انجام آن در اولویت قرار بگیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: عدم تسلیم اظهارنامه‌ها در موعد مقرر سبب می‌شود علاوه بر تعلق جرایم غیرقابل بخشودگی نسبت به مودیان، زمینه‌ساز عدم استفاده از معافیت مالیاتی به ویژه معافیت پایه مشاغل می‌شود.

وی با اشاربه دستورالعمل جدید مالیاتی در سال‌جاری و توافقات حاصل شده بر مبنای ماده 100 قانون مالیات مستقیم، متذکر شد:‌ این مالیات برای صاحبان گروه سوم مشاغل است که مجموع فروش کالا و خدمات آنان در سال 95 حداکثر به میزان 10 برابر (معادل معافیت‌ یک میلیارد و 560 میلیون ریال) انجام شده که می‌توانند با افزایش هشت درصد نسبت به مالیات تقطیعی عملکرد سال 94، عملکرد مالیات سال 95 را به انجام برساندند.

ملکشاهی خاطرنشان کرد:‌ مودیان مشمول این توافق به منظور بهره‌مندی لازم است با مراجعه به شرایط موجود مالیاتی نسبت به تکمیل اظهارنامه‌ها (از طریق سیستم الکترونیکی)‌ وارد عمل شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه اظهار داشت: مهلت تکمیل اظهارنامه مالیاتی مودیان حقوقی و املاک نیز تا آخر تیرماه سال‌جاری تعیین شده است و مودیان باید زودتر از این موعد برای تکمیل آن به سامانه امور مالیاتی مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار