حشمت‌الله فلاحت پیشه گفت:موضوعی مانند بیکاری در تهران عامل‌اجتماعی به حساب آید ولی بیکاری در مرز حتما یک ‌تهدید امنیتی است لذا باید مرز را از لحاظ زیر ساختی رفع مشکل شود.
کد خبر: ۴۴۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 13 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس، عضو کمیسیون‌امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمینه های لازم‌ در مواجهه با تفکر تندرویی،اظهار کرد: باید با یک‌ کار عقیدتی و اجتماعی به مبارزه با تفکر تندرویی رفت.یعنی تنها روش امنیتی و عملیاتی جوابگو نیست و پس از کار فکری و عقیدتی در ریشه کن کردن تندرویی در مراحل بعدی به دنبال راه های امنیتی و عملیاتی باشیم.

وی ادامه داد:باید با‌ ایجاد وحدت در میان مردم به فکر مبارزه با تروریسم‌ باشیم.گروه های تروریستی روی افرادی سرمایه گذاری می کنند که زمینه فکری،اجتماعی و اقتصادی تندرویی را دارند.

وی افزود:من در ابتدای مجلس دهم‌ در یکی از نطق هایم گفتم که شاید موضوعی مانند بیکاری در تهران عامل‌اجتماعی به حساب آید ولی بیکاری در مرز حتما یک ‌تهدید امنیتی است لذا باید مرز را از لحاظ زیر ساختی رفع مشکل شود.

فلاحت پیش با اشاره به حوادث تروریستی اخیر تهران،خاطر نشان کرد: درست است که عاملان‌تروریستی از مرزنشین‌ها بوده اند اما خود مرزنشین ها بیشترین قربانیان را در برابر تروریست ها داده اند و هنوز هم‌ در معرض تهدید هستند و تروریست از نظر اعتقادی و اجتماعی ارتباطی با بدنه جامعه مرزنشین ندارند.

وی یاداور شد:به همین‌خاطر برای مقابله با تندرویی، باید زمینه های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی لازم را فراهم کرد تا فضایی برای رشد افکار تندروانه شکل نگیرد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار