رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از گرفتار شدن 14 رأس گراز وحشی در یکی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی روستای سیدآباد خبر داد و گفت: پنج توله گراز در این استخر تلف شدند و مابقی با اقدام محیط‌بانان طی 6 ساعت نجات یافتند.
کد خبر: ۴۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 08 June 2015
به گزارش فارس عباس میرزاکریمی اظهار کرد: بر اساس تماس حاصله از سوی روستاییان دماوند مبنی بر گرفتار شدن گرازهای وحشی در استخر ذخیره آب کشاورزی، نیروهای این یگان به محل اعزام شدند.

وی گفت: محیط‌بانان پس از اعزام در منطقه و مشاهده گرفتار شدن 14 رأس گراز شامل 9 رأس گراز بالغ و پنج قلاده توله گراز، نسبت به مهیاسازی تجهیزات برای نجات دادن آنها اقدام کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: پس از بررسی کامل وضع موجود و عمق استخر ذخیره آب، مأموران یگان با یک عدد پمپ نسبت به تخلیه آب استخر اقدام کرده و سپس با وسایل اولیه اعم از لاستیک، کیسه‌های ماسه نسبت به هموار کردن مسیر خروج اقدام کردند.

میرزاکریمی تصریح کرد: متأسفانه با توجه به عمق استخر، پنج رأس توله گراز قبل از رسیدن محیط‌بانان در استخر تلف شدند و 9 رأس بالغ آن با توجه به تدبیر هوشیارانه مأموران نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید نسبت به محصورسازی استخر ذخیره آب اقدام کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار