نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای ریشه‌کنی پدیده قاچاق کالا و ارز تأکید کرد و گفت: عمل انفعالی مانع تحقق اهداف می‌شود.
کد خبر: ۴۵۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 04 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی بعدازظهر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان سمنان که در دفتر وی انجام شد، با اشاره به آیه شریفه «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» اظهار داشت: اگر تعاون و همکاری در کار باشد، هیچ کار خوبی در کشور نیمه‌تمام رها نمی‌شود.

وی افزود: تعاون، همکاری، کمک کردن به یکدیگر و تعقیب هدف در کنار یکدیگر دستور قرآن است که باید به آن عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تعاون تنها مختص کارهای پسندیده و مثبت است، ادامه داد: در کار منفی و بد نباید تعاون و کمک باشد و باید کمک‌حال افرادی بود که همواره در مسیر مثبت قدم برمی‌دارند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه یکی از کارهای زشت، قاچاق کالا و ارز است، ادامه داد: نام و محتوای این پدیده زشت است و برای ریشه‌کن کردن آن باید مساعی افزایش یابد.

وی با اشاره با اینکه تاکنون 15 سال از دستور مقام معظم رهبری برای پایان دادن به این بحران گذشته است، ادامه داد: باید بعد از گذشت سال‌های متمادی به این مسأله به‌صورت جدی‌تری پرداخته می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه پس از سال‌ها هنوز در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حد انتظار عملکرد کاهشی نداشته‌ایم، ادامه داد: به گفته استاندار سمنان، مبارزه با این پدیده شوم پس از سال‌ها به نصف رسیده است که باید دید مشکل کار کجاست؟

شاهچراغی بیان کرد: اشکال کار این است که غالباً در کارها انفعالی عمل می‌شود و منتظریم قاچاقی وارد شود و بعد کشف کنیم.

وی با بیان اینکه باید از وقوع این پدیده پیشگیری شود، اضافه کرد: باید تلاش شود تا جلوی این سم مهلک قبل از ورود گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: صدا و سیما و رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی خود را افزایش دهند و قاچاق را به‌عنوان یک منکر معرفی و همه را از زشتی این پدیده آگاه کنند.

شاهچراغی بیان کرد: ممکن است عده‌ای از زشتی پدیده قاچاق مطلع نباشند که باید این اطلاع‌رسانی به اوج برسد تا همه به زشتی این عمل پی ببرند.

وی ادامه داد: سد کردن و بستن اماکن ورودی و مراکزی که منجر به ورود قاچاق کالا می‌شوند، باید مدنظر قرار گیرد و دولت و مسؤولان امر باید به این قضیه اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: تاکنون نتوانستیم این مراکز را سد کنیم و علت این امر نیز نامشخص است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه پیشگیری در این امر بسیار راهگشاست، ادامه داد: باید جدیت در امر پیشگیری بیشتر شود و نباید اجازه ورود کالای قاچاق را داد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه نیز باید در این امر نقش خود را به خوبی ایفا کند، ادامه داد: مشکلات کشور ما زیاد است و تنها قاچاق نیست؛ بلکه قاچاق یکی از مشکلات کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: حل مشکلات نیاز به عمل دارد و قوای سه‌گانه باید در این زمینه با هم باشند؛ مقام معظم هبری مطالباتی دارند که باید پاسخ مثبتی و قاطعی به آن‌ها داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار