فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا گفت: در موضوع عفت، حجاب و عفاف با اقدامات سلبی، اجباری و برخوردهای فیزیکی مخالف هستم و به فعالیت‌های اقناعی و ایجابی اعتقاد دارم.
کد خبر: ۴۵۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 08 July 2017
سردار غلام عسگر کریمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقابل انقلاب اسلامی با نظام استکباری همچنان دارد، ماهیت سلطه ناپذیری ایران اسلامی در ایستادگی بر حفظ ماهیت انقلاب است و دشمن با روش‌های مختلف می خواهد ما را مغلوب کند.

وی افزود: دشمنان به صراحت اعلام کرده‌اند ما به دنبال تغییر در ایران هستیم و این تغییر اتفاق نمی‌افتد مگر با تغییر نظام جمهوری اسلامی، بنابراین ما نیز با تمام توان بر حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب پافشاری می‌کنیم.

کریمیان اظهار داشت: یکی از راهکارهای دشمنان برای مغلوب کردن نظام اسلامی سرمایه‌گذاری کردن بر روی جوانان است چرا که جوانان سرمایه‌های اصلی این کشور و نظام هستند.

وی اساس و محور اصلی پایه‌های یک نظام  حکومت را داشتن پایگاه مردمی در صحنه‌های سازندگی، ارتقای معیشت، مسائل دفاعی، نظامی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی اعلام کرد.

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: در این زمینه هجمه‌های فرهنگی دشمنان از سال ۷۰ و ۷۱ آغاز گردید و در ابتدا خود را با تهاجم فرهنگی و سپس شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی در جامعه نشان داد و سپس تبدیل به قتل عام فرهنگی، جبهه فرهنگی و غارت فرهنگی شد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد ناآگاه نیز با آنان همسو شدند، گفت: متاسفانه در برابر خیل عظیم هجمه‌های دشمنان برخی عناصر ناآگاه داخلی نیز آب به آسیاب دشمن ریختند و چنین وانمود کردند که ایران در یک طرف دنیا و همه کشورها در سوی دیگر دنیا هستند و آنها القا نمودند که ایران در تمام دنیا تنها مانده و جنگ طلب است.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه یکی از ابزارهای دشمنان در راستای اجرای برنامه‌ها را از بین بردن عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم از بین بردن عفاف و حجاب است و دشمن در این زمینه هدفمند عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع عفت، حجاب و عفاف با اقدامات سلبی، اجباری و برخوردهای فیزیکی مخالف هستم و به فعالیت‌های اقناعی و ایجابی اعتقاد دارم چرا که در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات  نیازمند ان هستیم تا مخاطب را در جامعه قانع کنیم.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: البته اگر هنجارشکنی خاصی در جامعه توسط فراد معدودی صورت گیرد  که امنیت فرهنگی جامعه را تهدید بکند در آن صورت نیروهای انتظامی قطعا به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

سردار کریمیان با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب بر عهده سپاه است، تصریح کرد: بحث حفظ عفاف و حجاب نیز یکی از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و ورود سپاه به این عرصه در راستای حفاظت از این ارزش‌ها است.

وی با انتقاد از ضعف عملکرد متولیان فرهنگی در کشور گفت: با وجودی که دشمنان هزینه‌های میلیاردی برای از بین بردن عفت و حیا و حجاب در ایران در نظر می‌گیرند اما متولیان فرهنگ کشور غفلت می‌کنند.

کریمیان با تاکید بر این موضوع که بحث حجاب تنها مربوط به زنان نیست، افزود: بحث مطالبه زندگی عفیفانه فقط خاص زنان جامعه نیست بلکه قطعا مردان نیز باید خیلی مواظب رفتار و حرکات خود باشند.

رمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: البته برخی به دنبال این هستند که بباورانند وقتی صحبت از حجاب و عفاف می‌شود یاد بگیر و ببند بیفتند و فیلم‌هایی چون گشت ارشاد برای آنها تداعی گشته شبهه و بدبینی ایجاد شود، البته که این اقدامات در راستای تکمیل پازل دشمن است.

کریمیان نگاه سپاه را به این مسئله صرفا فرهنگی دانسته و خاطر نشان ساخت: چنان چه دشمن بیش از دو دهه به جهت حیازدایی سرمایه‌گذرای کرده است تا امروز به این نتیجه برسد، از سوی دیگر غفلت متولیان فرهنگی تسهیل کننده‌ی این امر بوده است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران حافظ دستاورهای انقلاب اسلامی بوده است و در هر عرصه‌ای که آرمان‌های انقلاب زیر سوال رود، احساس مسئولیت کرده و وارد میدان خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: معضلات فرهنگی اکنون در صدر مشکلات جامعه‌ی ما هستند زیرا اگر فرهنگ را اصلاح کنیم بخش زیادی از اقتصاد و مسائل اجتماعی نیز به دنبال آن مرتفع خواهد گردید، اگر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، فرهنگ پرهیز از اسراف و تبذیر و اصلاح سبک زندگی داشته باشیم خواهیم دید که تاثیرات شگرفی در حوزه‌های اقتصادی خواهد داشت.

فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: حل مشکلات فرهنگی نیاز به عزم جدی و اراده‌ی قوی دارد و مسئولین نهادهای فرهنگی برنامه ریز این جریان هستند و مستقیما باید پاسخ‌گو باشند.

کریمیان گفت: رهبری نیز به این مسئله اشاره کرده‌اند که نقص برخی در ظاهر آنها بروز کرده در حالی که باطن آنها همراه انقلاب و اسلام است، در اینجا بحث روشنگری مطرح می‌شود و رسالت ما بصیرت افزایی و آگاهی بخشی جامعه است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و تنها برخی ارگان‌های خاص متولی این امر هستند در حالی که این امر فریضه‌ای الهی بر تمام مسلمانان است و نباید تنها به یکی دو نهاد مختص شود، باید مسئولان فرهنگی همزمان با تغذیه جسمی به تغذیه جوانان نیز فکر می‌کردند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار