مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: پایان تیر ماه آخرین مهلت دریافت اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و املاک اجاری است.
کد خبر: ۴۵۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،هادی ملکشاهی ، با بیان اینکه اشخاص حقوقی و صاحبان شرکت‌ها و املاک اجاری تا 31 تیر مهلت دارند اظهارنامه الکترونیکی خود را ارائه دهند، اظهار کرد: افراد حقوقی باید با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir نسبت به ارسال اظهارنامه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تحویل اظهارنامه فقط به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، یادآوری کرد: دو سال است که تحویل اظهارنامه بصورت الکترونیکی شده و تحویل دستی و مراجعه حضوری نداریم.

 مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تاکید کرد: چنانچه افراد حقوقی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکنند، نه تنها از معافیت‌های مالیاتی برخوردار نخواهند شد، بلکه مشمول جرائم هم می‌شوند.

به گفته این مسئول، حتی اشخاص حقوقی که معافیت دارند هم باید اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه دهند.

ملکشاهی ارائه اظهارنامه مالیاتی را نیازمند داشتن کداقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: کد اقتصادی اشخاص حقوقی باید در وضعیت مطلوب 45 باشد و اگر در این شرایط قرار ندارند حتما باید نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

وی از اشخاص حقوقی و صاحبان شرکت‌ها و املاک اجاری خواست در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند و پرداخت مالیات را هزینه ندانند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه مالیات یکی از منابع درآمدی کشور است که صرف عمران شهرها و رفاه خود مردم می‌شود، افزود: از محل همین درآمدهای مالیاتی
توسعه و آبادانی در بخش‌های عمرانی، بهداشت، زیرساخت و... صورت می‌گیرد و بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات نیز به خود استان بر می‌گردد.

ملکشاهی تصریح کرد: متاسفانه کرمانشاه یکی از استان‌های رده پایین در درآمدهای مالیاتی است و تنها راه پرداخت مالیات از سوی مردم نیز فرهنگسازی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار