رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان گفت: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان با زیربنای 6 هزار مترمربعی با انتخاب پیمانکار آغاز شده و هم‌اکنون در حال خاکبرداری است.
کد خبر: ۴۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 10 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی جلیل سروری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: نزدیک به دو سال گذشته 9 طرح عمرانی و فرهنگی - هنری از طریق نماینده شهرستان در مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد تا ضمن طرح موضوعات مورد نظر دستورات لازم برای پیگیری این طرح‌ها گرفته شود.

وی تصریح کرد: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری با ظرفیت 500 نفر، نگارخانه، برگزاری جشنواره دائمی پیران چنگی، ساخت بنای مزار حاج قربان سلیمانی، برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر قوچانی همچون آقانجفی قوچانی، شهید کلاهدوز، علامه عطاردی و... به صورت سالیانه، ساخت خانه تئاتر و ... از جمله این طرح‌ها بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این موضوع که با توجه به جمعیت شهرستان قوچان سالنی در خور شأن مردم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری وجود نداشت، گفت: طی پیگیری‌های انجام شده توسط همه مسئولان شهرستان ساخت مجتمع فرهنگی و هنری قوچان در سال گذشته در ردیف اعتباری و جزء پروژه‌های قابل اجرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت این مجتمع بزرگ فرهنگ و هنری آغاز و هم‌اکنون در مرحله خاکبرداری قرار دارد، تأکید کرد: نماینده شهرستان از ماده 180 مبلغ 2 میلیارد تومانی برای ساخت این پروژه در نظر گرفته بود که تنها یک میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.

سروری با بیان این مطلب که زمین این مجتمع توسط شهرداری قوچان اهدا شده است، بیان کرد: موزه قرآن برای قرار گرفتن بزرگترین قرآن جهان، سالن اجتماعات 700 تا 800 نفره حرفه‌ای مخصوص هنرهای نمایشی که در خراسان رضوی بی‌نظیر است، سالن سینما با ظرفیت 300 نفر، نگارخانه، کارگاه‌های آموزشی و... در این مجموعه ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: برآورد اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 10 میلیارد تومان بوده که در صورت ابلاغ و اختصاص به موقع اعتبارات نزدیک 4 سال آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان با اشاره به پیگیری‌های چندین ساله این اداره و همکاری مسئولین قوچان در زمینه برگزاری جشنواره موسیقی پیران چنگی، اعلام کرد: قوچان در تابستان 94 پس از مدت‌ها میزبان جشنواره پیران چنگی بوده که جلسه نهایی تشکیل کمیته‌های اجرایی این جشنواره در هفته آینده با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار