کد خبر: ۴۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 10 June 2015
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از کنترل و پایش شبانه از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، سعید نیک‌کار بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از برخی واحدهای صنفی و تولیدی این شهرستان اعلام کرد: با تدابیر اندیشیده شده عملیات گشت شبانه از صنایع کلید خورده و به مستمر ادامه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به گزارشات مختلف مردمی مبنی بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده در شب، اکیپ‌های ویژه کنترل و پایش محیط زیست متشکل از معاون، کارشناسان و مأموران اجرایی اداره با هدف تشدید نظارت بر فعالیت محیط زیستی واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و معدنی به اجرا درآمد.
نیک‌کار با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح، کنترل و نظارت بیشتر بر عملکرد محیط زیستی واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و معدنی به ویژه در هنگام شب بوده ، تصریح کرد: طی کنترل و پایش‌های شبانه علاوه بر بازدید از سیستم‌های کنترل آلودگی واحدها از جمله سیستم‌های تصفیه فاضلاب، بگ فیلتر، سنسورهای پایش لحظه‌ای (برخط) و چگونگی مدیریت پسماندها، در صورت لزوم نمونه‌برداری‌های لازم به عمل می‌آید.
وی با بیان اینکه پایش شبانه به صورت مستمر و طبق برنامه‌ریزی جامع در طول سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: در فاز اول طرح واحدهای شاخص و آلاینده مورد بررسی قرار گرفته و در فازهای بعدی تمامی واحدهای شهرستان مشمول این طرح خواهند شد.
نیک‌کار در ادامه با حضور در 2 واحد تولیدی و صنعتی و محدوده استقرار معادن شن و ماسه شهرستان در برنامه پایش شبانه ضمن ممنوع دانستن هر عملی که به نوعی موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم می‌کند، ‌گفت: برخورد بی‌اغماض و قاطع با قانون شکنان محیط زیست و واحدهایی که تداوم فعالیتشان توأم با آلودگی شدید محیط زیست بوده از مهمترین اولویت‌ها است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار