رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل استان کرمانشاه گفت:کرمانشاه جزو معدود استان‌هایی است که انجمن علمی پدافند غیرعامل در آن تشکیل شده و در این عرصه پیشتاز هستیم و اگرچه این انجمن نوپا است، اما پیگیری برای راه‌اندازی آن از چند سال قبل شروع شده بود.
کد خبر: ۴۶۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 23 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، کیومرث رشیدی در نشست خبری که امروز برگزار شد، افزود:  کمیته سایبری، کمیته انرژی و صنعت، کمیته آمایش سرزمین، معماری و شهرسازی، کمیته حقوق، قوانین و مقررات، کمیته عمران، حمل و نقل و گردشگری، کمیته کشاورزی، کمیته بیولوژی، بهداشت و درمان، کمیته دفاع امنیتی، کمیته اقتصاد و تجارت، کمیته فرهنگی و رسانه، کمیته مدیریت بحران و تهدیدات و کمیته شیمیایی را کمیته‌های زیر مجموعه انجمن علمی پدافند غیرعامل کرمانشاه هستند. 

وی خاطر نشان کرد:پدافند غیرعامل در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار بوده ودر عصر ارتباطات امروز دیگر قدرت فقط به قدرت نظامی و تسلیحاتی محدود نمی‌شود و ماهیت قدرت و در نتیجه تهدیدها، اهداف و مقابله با آن نیز تغییر کرده است.

رشیدی تصریح کرد: پدافند غیرعامل شامل مجموعه اقدامات و تدابیری است که برای مقابله و پیشگیری در برابر همه این تهدیدات اندیشیده می‌شود ودر دنیای امروز برای مقابله با تهدید قدرت‌ها دیگر فقط نمی‌توان به نیروی نظامی اتکا کرد و باید قدرت بازدارندگی خود را در همه عرصه‌های سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و... افزایش دهیم.

رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل استان کرمانشاه ابراز داشت:تاکنون چند رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه آب، برق، نیروگاه‌ها، حملات سایبری و... انجام شده و با آمادگی خوبی که داشتیم توانستیم در زمان کوتاهی شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

وی تاکید کرد:از حوزه‌های مهمی که پدافند غیرعامل به آن ورود کرده و به عنوان یکی از تهدیدات جدی و قابل توجه از آن یاد می‌شود "بیوتروریسم" است که از سال 2000 و با ارسال نامه‌های حاوی "سیاه زخم" در امریکا، شکل تازه‌ای به خود پیدا کرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که به آن ورود کردیم تغذیه و سلامت مردم است و حتی در خصوص تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هم به مردم هشدارهایی دادیم که حداقل تا نیمه شهریور از مصرف گوشت و جگر از مرکز غیربهداشتی و نامعتبر خودداری کنند.

وی حوزه دیگری که پدافند غیرعامل به آن ورود می‌کند را ساخت و سازها و زیرساخت‌های شهری عنوان کرد و ادامه داد: برای مثال پروژه منوریل کرمانشاه از گذشته ملاحظات پدافندی نداشت و ما جلوی روند کار را گرفتیم.

رشیدی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته بسیاری از ساخت و سازها ملاحظات پدافندی نداشته است، بیان کرد: برای مثال بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی ما از فرودگاه تا نیروگاه، پتروشیمی‌ها، بخشی از اماکن نظامی، کارخانه سیمان و ... در محدوده‌ای خاص متمرکز شده‌اند که این امر با اصل پراکندگی پدافند غیرعامل مغایر است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار