مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه 38 هزار نفر عضو این کانون هستند، بر لزوم انتقال مفاهیم علمی و مذهبی با زبان هنر تأکید کرد.
کد خبر: ۴۷۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 05 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به‌ ضرورت حمایت روحی از افراد معلول و تلاش برای بروز خلاقیت آنان، به اقدامات انجام‌شده در این راستا اشاره کرد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان همواره تلاش کرده است تا همه کودکان و نوجوانان بدون محدودیت از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با تأکید بر لزوم بهره‌مندی معلولان از کلاس‌های کانون بیان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده، صرف هزینه شخصی و حمایت مالی برخی از مدیران، گوشه‌ای از مرکز فراگیر شماره 2 سمنان کلاسی مختص کودکان معلول راه‌اندازی شد.

جمال با بیان اینکه مربیان این کودکان نیازمند آموزش ویژه برای ارائه خدمات به معلولان هستند، اضافه کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان علاوه بر مهارت، از توانمندی رفتاری بالایی در ارائه خدمات به معلولان برخوردارند و دوره‌های هزار ساعته آموزشی را طی کرده‌اند.

وی بیان کرد: نخستین مرکز فراگیر استان سمنان در مهر 95 با 20 عضو نابینا، کم‌بینا، کم‌شنوا و معلول حرکتی افتتاح شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با مدرسه استثنایی امید نجات افزود: تعامل خوبی با این مرکز در طول سال برقرار است و با ارائه سرویس رایگان، این دانش‌آموزان از خدمات فرهنگی و هنری کانون بهره‌مندند.

جمال به پوشش 170 کودک کار، بدون حمایت بودجه دولتی و تنها با پشتیبانی خیران و صرف هزینه‌های شخصی برای خدمت‌رسانی به آنان اشاره کرد و افزود: این حرکت در راستای جلب رضایت خداوند و توانمند کردن و بهره بردن همه کودکان و نوجوانان از خدمات فرهنگی و هنری انجام می‌شود.

وی به تأثیر هنر بر یادگیری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: شناخت سیره ائمه اطهار (ع) تنها با زبان هنر میسر است و انتقال مفاهیم علمی و مذهبی تنها با زبان هنر جواب می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از عضویت 38 هزار نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان خبر داد و افزود: بالغ‌بر هشت هزار نفر از اعضا از یتیمان هستند که مبلغی بابت عضویت و ارائه خدمات کانون از آنان دریافت نمی‌شود.‌

جمال با تأکید بر اینکه رعایت اصول تربیتی همواره مدنظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بوده است، ادامه داد: رفتار کارآموزان در فرآیند آموزش مورد تحلیل قرار می‌گیرد و در فرآیند یادگیری و خلاقیت رعایت نکات اخلاقی همواره تأکید شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه زیرپوشش قرار دادن کودکان کار و شرکت دادن آنان در اردوها با توجه به اینکه برخی از آنان فاقد کارت ملی هستند، ثبت عملکردی از کانون را به دنبال ندارد و آیا این امر مشکلی در خدمات‌رسانی ایجاد نمی‌کند، افزود: هدف ما، آموزش به کودکان و نوجوانان و زنده کردن شور زندگی و ترغیب آنان برای بروز خلاقیت و شکوفایی استعداد آنان است که این امر عنایت خاص خداوند را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار