فرماندار سنقرو کلیایی گفت: مطالعه و کتابخوانی، مهارت درگفتگو و چانه زنی افراد جامعه و فرزندان را افزایش داده و موجب کاهش تنش ها، پرخاشگری ها و ناسازگاریها در خانواده و جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنقر و کلیایی ،یاور محمدی در جلسه انجمن کتابخانه های سنقرو کلیایی بابیان اینکه ارتقاء فرهنگ کتابخوانی و توجه به آن، مشکلات اقتصادی و فرهنگی را نیز کاهش می دهد گفت: بایستی در راستای تقویت فرهنگ مطالعه ار تمامی ظرفیتها و امکانات موجود بهره گیری نموده و از افرادی که در این راه فعالیت می کنند حمایت و پشتیبان نماییم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هم گفت: متولی کتابخوانی فقط کتابخانه های عمومی نیستند بلکه اقشار مختلف مردم و خیرین هم در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه می توانند نقش مهمی داشته باشند.

خانم حسنی خونسار با بیان اینکه 5 هزار نفر یعنی 5/5 درصد جمعیت سنقرو کلیایی عضو فعال کتابخاتنه هستند گفت: این رقم در استان 5/2 درصد است و این وضعیت بهتر شهرستان را در این زمینه نشان می دهد.

وی افزود: در 8 کتابخانه عمومی سنقرو کلیایی بیش از 70 هزار نسخه کتاب وجود دارد یعنی به ازای هر نفر یک کتاب وجود دارد و این آمار در کل کشور برای هر نفر 4 کتاب ودر استان کرمانشاه برای هر 2 نفر یک جلد کتاب موجود می باشد.

مدیر کل کتابخانه های استان از خیرین شهرستان که در سال گذشته 7 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا کردند قدردانی کرد و گفت: در این زمینه نیز سنقرو کلیایی در بین شهرستانهای استان پیشتاز است.

نصب تابلو راهنمای کتابخانه های عمومی شهری، پیگیری برای راه اندازی کتابخانه عمومی در روستای سهنله با استفاده از ظرفیت ساختمان اداره بهزیستی در این روستا و برگزاری نشست کتابخوان با حضور بانوان از مهمترین مصوبات این جلسه بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار