مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: به منظور تحقق هرچه بیشتر شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ،پویش 'کالای استاندارد ایرانی میخرم' در سراسر استان دارالعلم و دارالعباده یزد توسعه یافته و فراگیر خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 06 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدحسین ماجدی اردکانی در نخستین نشست تخصصی هم اندیشی استانداردسازی و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد با محوریت پویش کالای استاندارد ایرانی میخرم، اظهار کرد: این پویش یک پویش تبلیغاتی بر اساس اصول و یک مدل علمی است تا در انتها و یا حتی در حین اجرای خرید و استفاده از کالای ایرانی در بین اقشار و توده های مختلف مردم به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: ازجمله وظایف سازمان ملی استاندارد ایران ، کنترل کیفی تولیدات داخلی و نیز نظارت بر اجرای استانداردهاست و خوشبختانه ما در استانی زندگی می کنیم که مردمان این منطقه خصوصا کسبه و صنعتگران آن ،که از دیرباز به تعهد و تدین شهره هستند.
مدیرکل استاندارد یزد تصریح کرد: همراهی همیشگی مردم با استاندارد سبب شده محصولاتی ازقبیل مصنوعات طلا و شیرینی های تولیدی آنها در سراسر کشور و دنیا از مقبولیت ویژه ای برخوردار شود که مطمئنا با اجرای این پویش، برند درخشان 'یزد' در همه جا پر رنگ تر خواهد شد.
ماجدی اردکانی درباره اهداف این پویش گفت: مهم ترین اهداف ایجاد ارتباط دوسویه، تاثیرگذار و فراگیر با همه طیف‌های جامعه، استفاده از ظرفیت‌های کم نظیر نخبگان علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و سیاسی برای فرهنگ سازی استفاده از کالاهای استاندارد و با کیفیت ایرانی، حمایت از تولیدکنندگان فعال در تولید کالاهای با کیفیت و دارای نشان یا گواهی استاندارد و حمایت از مصرف کنندگان حامی کالاها و خدمات باکیفیت ایرانی و تقدیر از همراهی و همدلی آنها با دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات است.
وی تأکید کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران باید مقوله های کیفیت و رقابت سالم و ورود به بازارهای رقابت داخلی و خارجی را سرلوحه فعالیت های خود قرر داده و همیشه این موضوع مد نظرشان باشد که اگر کیفیت را رعایت نکنند براحتی بازار را از دست داده و رقبا جایگزین آنها خواهند شد.
این مسئول در عین حال مهمترین هدف این پویش را خرید کالاهای استاندارد تولید داخل عنوان کرد و گفت: خرید این نوع کالاها که برند است علاوه بر اینکه با فرهنگ بومی تطابق بیشتر و بهتری دارد و موجب ایجاد آرامش خاصی در جامعه خواهد شد به رونق تولید و افزایش اشتغال و رفع بخشی از مشکل بیکاری جوانان نیز منجر می شود.
پویش «من کالای استاندارد ایرانی می خرم» به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ استفاده از کالای استاندارد ساخت کشورمان توسط سازمان ملی استاندارد ایران راه اندازی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار