عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل مملکت درد سیاست نیست، گفت: ‌باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم.
کد خبر: ۴۷۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  با بیان اینکه مجلس در بررسی کابینه باید بی‌تعارف عمل کند، اظهار داشت: اگر قرار است ارزیابی بر روی کابینه انجام شود، این ارزیابی باید براساس میزان انطباق برنامه‌های وزرا با اهداف قانون برنامه ششم توسعه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارزیابی مجلس از کابینه دولت دوازدهم باید براساس مطالعه پیشینه این وزرا باشد گفت: در این رابطه باید دقت شود که آیا کارنامه کاری آنها در حدی است که این بار سنگین مسئولیت را به دوش بکشند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه زمانی که تعارف در رأی اعتماد به وزرا انجام نشود نمایندگان می‌توانند از وزرا بیشترین سؤال را در رابطه با عملکرد آنها داشته باشند بیان کرد: مجلس و دولت موظف هستند که در قالب برنامه ششم توسعه عمل کنند، زیرا این قانون مجموعه‌ای از اهداف بلندمدت کشور در برنامه توسعه است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع برای حل مشکلات مورد نیاز است عنوان کرد: به اعتقاد بنده اگر تمام امور کشور را در قالب برنامه ببینیم و مسائل بین دولت و مجلس برنامه‌ای شود نه 

تنها اختلافات به حداقل بلکه نقاط اشتراک به حدی افزایش می‌یابد که حاشیه‌هایی که به طور معمول بین دو قوه شکل و منجر به اختلاف می‌شود به حداقل خواهد رسید.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در قانون برنامه مجموعه‌ای از شرایط را که بر اساس آن بتوان میانگین متوسط عمران در تمام کشور ایجاد شود را به وجود آوریم بیان کرد: باید شرایطی را برای توسعه براساس نرخ رشد 8 درصد و کاهش نرخ بیکاری تا 7 درصد ایجاد کنیم و لازمه این کار این است که کابینه‌ای توانمند و کاری به مجلس معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس اکنون در جریان تمام مشکلات مردم هستند عنوان کرد: وزرای انتخابی باید از قابلیت و توان کارآمدی بالایی برخوردار باشند و امید داریم کابینه‌ای که معرفی می‌شود مجموعه‌ای از سلایق سیاسی و مدیریتی باشد و امید را در جامعه افزایش دهند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه مسئولیت تعیین کابینه با رئیس‌جمهور است و او باید در برابر مردم پاسخگو باشد گفت: اکنون مشکل مملکت درد سیاست نیست، و دلیلی ندارد با نگاه سیاسی کابینه را بررسی کرد، باید کابینه را با نگاه رفع مشکلات مردم در حوزه‌های گوناگون به ویژه حوزه اقتصادی و بیکاری بررسی کرد زیرا امروز درد مملکت ما مشکلات اقتصادی و اشتغال است.

وی با بیان اینکه هم نمایندگان مجلس و هم دولت این موضوع را به خوبی می‌دانند که اگر مشکلات مردم حل نشود مردم ایران به این حد از پختگی رسیده‌اند که دیگر به دنبال مقصر نگردند 

بلکه هر دو قوه را مقصر می‌دانند بیان کرد: ما به عنوان مسئولان دولتی باید این واقعیت را بپذیریم که باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم و موفقیت کابینه دولت دوازدهم بخشی از مشکلات جامعه را حل می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار