معاون امور عمرانی استاندار ایلام در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه چهار بانده کردن جاده ایلام - مهران گفت: یکی از مهم ترین مسیرهای ارتباطی استان که از سال 94 کار بهسازی، تعریض و حذف نقاط حادثه ‌خیز آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت جاده ایلام - صالح آباد - مهران و بالعکس است.
کد خبر: ۴۷۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 13 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام به دلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یکی از کانون های پر تردد ورود و خروج زائران عتبات عالیات به شمار می رود.
 
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به 2 میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
 
به دلیل استقبال چشمگیر زائران حسینی از مرز مهران برای رفتن به عتبات عالیات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ایلام به‌ طور جدی توسط مسئولان در دست پیگیری قرار گرفت و مسئولان کشوری هم توجه ویژه ای به این استان و مرز مهران برای تکمیل و بهسازی زیرساخت های ارتباطی این مسیر داشتند.
 
در سال های اخیر مسئولان کشوری اقداماتی را برای توسعه زیرساخت‌های مرز مهران به ‌خصوص در حوزه راه‌سازی انجام داده‌اند ولی هنوز زیرساخت ‌های مرز مهران با شرایط مناسب برای تردد میلیونی فاصله دارد.
 
با این حال پروژه های مهمی در بخش های مختلف در حوزه زیرساخت های استان بویژه در محور ارتباطی ایلام - مهران با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجرا است که تکمیل این طرح ها می تواند بخشی از مشکلات ترافیکی را در ایام اربعین امسال در جاده های منتهی به مرز مهران برطرف و باعث سهولت در تردد زائران شود.
 
کمتر از سه ماه به پیاده ‌روی عظیم و کنگره اربعین حسینی مانده و ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات در حال آماده شدن برای این همایش بزرگ است، اگر چه در سال‌ های اخیر با تلاش مسئولان و همراهی مردم زیباترین جلوه ‌های مهمان ‌نوازی و استقبال از زائران اعتبات عالیات را شاهد بوده‌ایم اما تلاش ها برای رفع و ضعف مشکلات زیرساختی راه های استان و سهولت در تردد زائران به جدیت در حال انجام است.
 
 پیشرفت بیش از 40 درصدی جاده ایلام - مهران
 
معاون امور عمرانی استاندار ایلام در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه چهاره بانده کردن جاده ایلام - مهران گفت: یکی از مهم ترین مسیرهای ارتباطی استان که از سال 94 کار بهسازی، تعریض و حذف نقاط حادثه ‌خیز آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت جاده ایلام - صالح آباد - مهران و بالعکس است.
 
شاپور پولادی افزود: این پروژه در سه قطعه به طول اجرایی 85 کیلومتر با عقد قرارداد با پنج پیمانکار در بخش های مختلف و با اعتباری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی مناسبی در دست اجراست.
 
وی تاکید کرد: روند اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی جلوتر است و تلاش می شود از سه راهی جندالله تا ورودی کنجانچم (25 کیلومتر) عملیات اجرایی تا قبل از اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیک برود.
 
پولادی از تکمیل جاده قدیم ایلام - صالح آباد (ورودی کنجانچم) تا پایان سال جاری نیز خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا با استفاده از همه امکانات بتوانیم پیش از ایام اربعین امسال پیشرفت فیزیکی چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران را از 40 به 60 درصد برسانیم.
 
وی اضافه کرد: مسیر سه راهی ماربره تا مهدی آباد که دارای واریانت سخت و صعب العبوری به طول 10 کیلومتر است و عملیات تونل و خاکبرداری سنگینی دارد در سال 97 تکمیل و به بهره برداری می رسد.
 
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: محدوده میدان ارغوان نیز یکی از نقاطی بود که سال گذشته گره ترافیکی ایجاد کرد که هم اکنون احداث تقاطع غیر همسطح در این منطقه در حال پیگیری است که تلاش می شود تا قبل از از اربعین سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.
 
 افتتاح 12 کیلومتر از پروژه چهارخطه ایلام - مهران در هفته دولت
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز با اشاره به پروژه های در دست اجرا حوزه راهسازی در سطح استان گفت: مسیر ایلام به مهران با توجه به نزدیک شدن اربعین به عنوان راه اصلی به پایانه مرزی مهران شناخته می شود، لذا از چند سال گذشته کارهای اساسی و مهمی برای اصلاح این جاده در بخش های گوناگون آغاز شده است.
 
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: پروژه های مهمی چون چهار خطه کردن مسیر حمیل - ایلام - مهران، مهران - دهلران - اندیمشک در چند قطعه و تکمیل تونل قلاجه از طرح های مهم و در دست اجرای این اداره کل است که هر کدام از این طرح ها پیشرفت مناسبی دارند.
 
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی محور ایلام - مهران به عنوان مهمترین پروژه راهسازی در دست اجرای استان یادآور شد: در مجموع از 85 کیلومتر طول اجرای پروژه چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران، 20 کیلومتر سال گذشته تکمیل شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با جدیت تمام و قبل از اربعین سال جاری 30 کیلومتر دیگر مسیر جاده ایلام - مهران از این مسیر تعریض و تا قبل از ایام اربعین امسال تکمیل شود.
 
میرجعفریان با بیان اینکه احداث چهارخطه ایلام – صالح‌آباد – مهران بیش از 40 درصد پیشرفت داشته است، افزود: تاکنون 570 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
 
وی از تکمیل و بهره برداری 12 کیلومتر از پروژه جاده ایلام - مهران در ایام هفته دولت در سال جاری خبر داد و گفت: به لحاظ اهمیت محور به خصوص در زمان اربعین حسینی اولویت با اصلاح و چهارخطه کردن نقاط حساس و گره‌های ترافیکی محور است که زود تر زیر بار ترافیک قرار گیرند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص احداث بزرگراه دهلران – اندیمشک نیز گفت: این پروژه به طول 12 کیلومتر 40 درصد پیشرفت داشته و هم اکنون در بخش های مختلف توسط پیمانکاران مربوطه در دست اقدام است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار