مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابان نیازمند تشکیل اداره مرکزی ویژه ای مانند وزارت کشور است گفت: تخمین می زنیم که 15هزار کودک کار و خیابان در کشور وجود داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 16 June 2015
پرویز زارعی در همایش بهزیستی، موسسات غیر دولتی کودکان خیابانی افزود: اگر بخواهیم این کودکان را ساماندهی کنیم باید حتما یک اداره مرکزی برای نظارت بر عملکرد دستگاه های مختلف وجود داشته باشد تا بتوانیم این افراد را پس از شناسایی ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: این سازمان تاکنون توانسته با همکاری دستگاههای مربوطه دو هزار و 300 کارتن خواب را شناسایی و در مراکز بهزیستی ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است که بهزیستی به تنهایی از عهده نگهداری همه آنها بر نمی آید.

زارعی تاکید کرد: در صورتی که نهادهای مختلف همکاری های لازم را برای ساماندهی کودکان کار و خیابان نداشته باشند همین تعداد افراد ساماندهی شده دوباره جایگزین خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران، افزود: همکاری دستگاههای مختلف دراستان های دیگر به جز تهران در امر ساماندهی متکدیان و کارتن خواب ها کمرنگ است و بیشترین توقع و انتظار را از سازمان بهزیستی دارند.

زارعی با اشاره به اینکه تبریز شهری بدون متکدی و گدا است، گفت: در این استان موسسه مستمندان تبریز ی اطلاعیه ای اعلام کرده که در صورت شناسایی و معرفی متکدیان، جذب کار و در صورت بیماری درمان می شوند و همین امر موجب شده که دستگاهها و مردم با هم همکاری های لازم را داشته ودر شهری بدون متکدی زندگی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران به آمار وزارت بهداشت اشاره و اظهار داشت: طبق اعلام این وزارتخانه میزان ایدز در کودکان خیابانی 45 برابر بیشتر از سایر کودکان است به همین دلیل لازم است که از غفلت 30 ساله ای که در مورد کودکان کار و خیابانی به وجود داشته را با همکاری و تخصیص اعتبار کافی و همچنین ایجاد نهاد مرکزی، رفع کنیم.

زارعی ادامه داد: بر اساس تحقیقی که انجام شده برای بازپروری یک دختر آسیب دیده اجتماعی درهفت سال پیش 200 میلیون تومان اعتبار نیاز بود ولی با این شرایط و اعتبارات نمی توان اقدام درست و صحیحی در این راستا انجام داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار