مسئول مهد قرآن‌ شهرستان رفسنجان گفت: آزمون کشوری «ترنم وحی» ویژه حافظان مهدهای قرآن سراسر کشور شهریور ماه امسال در شهر سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 30 August 2017
محمد سلمه‌ای ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: عمده فعالیتهای مهد قرآن روی بحث حفظ قرآن با مفاهیم و ترجمه آن است و موسسه مهد قرآن در رفسنجان از سال ۷۴ کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: هشت دوره آزمون حفظ قرآن به همراه ترجمه و مفاهیم در قالب ترنم وحی در مراکز استان‌ها از جمله اصفهان، تهران، مرکزی، شیراز، خراسان رضوی و ... برگزار شده که نهمین مرحله آزمون ترنم وحی به میزبانی رفسنجان برگزار می شود.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۳۰۰ نفر در مرحله شهرستانی و استانی شرکت کردند که این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه امسال به صورت رسمی در کل کشور برگزار و افراد برگزیده ای که می توانند در آزمون کشوری شرکت کنند انتخاب و معرفی شدند.

مسئول مهد قرآن‌ شهرستان رفسنجان اظهار کرد: امسال ۲۵ نفر حافظ کل از مهد قرآن‌ رفسنجان در آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه شرکت کردند و ۱۸ نفر پذیرفته شدند و در آزمون کشوری شرکت پیدا می‌کنند.

سلمه ای با اشاره به اینکه آزمون کشوری «ترنم وحی» ویژه حافظان مهدهای قرآن کشور روزهای ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه جاری به میزبانی شهرستان رفسنجان در شهر سرچشمه برگزار می‌شود، گفت: ۱۵۰ حافظ کل قرآن که برای شرکت در مرحله کشوری پذیرفته شده اند، در این آزمون شرکت می کنند که از این تعداد ۱۳۰ نفر خواهران و ۲۰ نفر برادران هستند.

وی تصریح کرد: آزمون حفاظ مهد قرآن از نظر کیفیتی در سطح بالایی قرار دارد و استادان کشوری و بین‌المللی از جمله استاد شهریار پرهیزکار، سعدیان و سیف که هیئت علمی مهدقرآن را تشکیل می دهند این آزمون را داوری می‌کنند.

وی بیان کرد: چهار هیئت داوری و ۱۵ نفر از داوران کشوری و بین‌المللی این آزمون را داوری می‌کنند. بار علمی آزمون ترنم وحی بسیار زیاد است، زیرا ترجمه و مفاهیم کل قرآن را همراه دارد.

مسئول مهد قرآن‌ شهرستان رفسنجان در خصوص جزئیات برگزاری آزمون یادآور شد: روز سه‌شنبه پذیرش تمام حفاظ از سراسر کشور انجام و چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه آزمون برگزار می‌شود. ضمن اینکه مراسم اختتامیه روز جمعه ۱۷ شهریور ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر در شهر سرچشمه برگزار می‌شود.

سلمه ای همچنین ابراز کرد: چهارشنبه شب محفل انس با قرآن با حضور اساتید قرآنی در سرچشمه و پنجشنبه شب محفل انس با قرآن کریم با حضور هیئت علمی مهد قرآن کشور و کلیه حفاظ در مسجد الزهرا (س) رفسنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ‌هزار نفر در مهدهای قرآن کشور حافظ کل شده اند، تصریح کرد: در کل کشور در مراکز استان‌ها یک دفتر مهد قرآن وجود دارد و ۴۰ دفتر مهد قرآن به نمایندگی در کشور فعالیت می‌کنند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر حافظ قرآن در مهدها نیز مشغول به حفظ کل قرآن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار