مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با گلایه از ارائه دروس غیرضروری به دانش آموزان که کاربردی در زندگی آن‌ها نیز ندارد بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی و آگاهی بخشی به دانش آموزان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۸۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 06 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حمیدرضا آذری در خصوص تفاهم‌نامه مشترک بین اداره کل بهزیستی فارس و اداره کل آموزش‌وپرورش فارس باهدف آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی در مدارس متوسطه استان فارس اظهار داشت: آموزش‌وپرورش بستر مناسبی برای آموزش و پیشگیری از مشکلات جسمی در افراد و آسیب‌های اجتماعی است.

وی بابیان اینکه آگاهی دانش آموزان در تغییر و تحول مثبت خانواده‌ها نیز تأثیرگذار است، ادامه داد: از پیش‌دبستانی باید کودکان را برای یک شهروند خوب شدن، عادت داد و در مدارس به‌جای آموزش دروسی که چندان برای زندگی فرد قابل‌استفاده نیست، مهارت زندگی کردن آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با گلایه از عدم انعطاف در تصمیم‌گیری و تمرکزگرایی در نظام آموزشی کشور تأکید کرد: اگر من به‌تنهایی تصمیم‌گیرنده بودم 30 درصد از دروس غیرضروری را حذف و یک ساعت کلاس آموزش سلامت را جایگزین می‌کردم.

آذری تصریح کرد: هر جامعه‌ای که انسان‌های توسعه‌یافته داشته باشد، با مشکلات کمتری مواجه می‌شود و توسعه‌یافتگی به معنای توزیع برابر امکانات بین مردم است، نه اینکه قشر سطح بالای جامعه برخوردار و رشد یافته باشند و عموم مردم و قشر متوسط جامعه کمتر برخوردار باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بیان کرد: بین همه دانش آموزان باید امکان رقابت وجود داشته باشد اما متأسفانه دانش آموزان روستایی باوجود استعداد و توانمندی به خاطر محرومیت‌هایی که دارند از این صحنه رقابت دور می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع بیماری‌های ژنتیکی راه‌حل‌هایی وجود دارد و دانش علمی راهکارهایی برای زندگی بهتر معلولان ارائه کرده است، گفت: ایران تنها کشوری است که برای نابینایان و معلولان استثناهای بسیاری قائل است.

آذری به مصوبه این سازمان برای آموزش پیشگیری از ایدز در مدارس سعدی و ده پیاله نیز اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار