استاندار یزد:
مراسم توديع محمدرضا بابايي و معارفه سيد علي عزالديني و حميدرضا نصيري زاده صبح روز چهارشنبه 27 خردادماه با حضور معاون امور مجلس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 18 June 2015
به گزارش تابناک یزدمقام ارشد اجرايي استان در این مراسم، "محمدرضا بابايي" را از جمله چهره هاي خدوم استان دانست و گفت: با توجه به شرايط استان در اواخر سال قبل و لزوم نقش آفريني ايشان در امر جذب بودجه استان و رفع مشكلات صنعتي، از ايشان خواستيم كه در اين سمت باقي بمانند اما وي اولاً به دليل لزوم تكميل تحصيلات مقطع دكترا و ثانياً به خاطر احتمال حضور در رقابت انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سالجاري، اصرار بر كناره گيري از اين سمت داشت و طبق قانون نيز بايد تا آخر اسفندماه سال قبل استعفا مي دادند كه عليرغم مذاكره با وزير محترم كشور، نتوانستيم بيش از اين از خدمات ايشان بهره ببريم و به ناچار با درخواست ايشان موافقت شد.

"ميرمحمدي" با تشريح روند انتخاب رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گفت: براي تصدي اين پست، شخصاٌ با 7 نفر از كساني كه به تحصص و تعهد و كاربلدي آنها واقف بوديم، مصاحبه كردم و از بين اين شايستگان و در روند تعاملي كه با سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور صورت گرفت، آقاي نصيري زاده به عنوان نيرويي كارآمد، خوش فكر، مؤثر و مجرب انتخاب شد تا وظايف اين سازمان در استان را اجرا نمايد.

وي همچنين در خصوص روند انتخاب معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خاطر نشان نمود:

بحث جدا سازي اين معاونت با سازمان مديريت و برنامه ريزي و احياي سازمان، منجر به اين شد كه چندين همايش در وزارت كشور برگزار شد و كارگروه هاي تشكيل شد تا پس از بررسي به اين نتيجه برسند كه انجام كار به چه صورت مي تواند نواقص گذشته را رفع كند و همچنين مشكلي براي آينده بروز نكند و در اين رابطه به اين نتيجه رسيديم كه نياز است تا معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي در استانها بتواند دو مشكل عمده را پاسخ دهد.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: يكي از اين مشكلات، بحث سرمايه گذاري و حمايت از بخش خصوصي و گسترش فعاليت هاي اين بخش است كه نياز به بسترسازي با همكاري همه دستگاههاي ذيربط دارد و از طرف ديگر نياز به توسعه منطقه اي است تا در تكميل فعاليتها از مسائل تجاري و بازرگاني گرفته تا طرحهاي عمراني و زيربنايي و حوزه آب و برق و مجموعه مسائل مختلف بتواند مؤثر باشد چرا كه به عنوان مثال در سطح منطقه وقتي به موضوعي بپردازيم خيلي از امور آسان تر مي شود و بسترهاي بيشتري را براي پيشرفت منطقه بوجود مي آورد.

استاندار يزد با بيان اين موضوع كه "اين رويكرد جديد دولت بود تا بتواند بحث سرمايه گذاري را تقويت و توسعه منطقه اي را دنبال كند و نواقص گذشته تا حدودي به اين صورت مرتفع شود" خاطر نشان نمود: بحث احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي جزو وعده هاي رياست محترم جمهوري بود كه باتوجه به انتقادات زيادي كه نسبت به انحلال اين سازمان در دولت قبل شده بود، تمام تلاش اين بود تا با تعامل بين دولت و مجلس و ديگر نهادها اين سازمان احياء شود.

وي با بيان اين مطلب كه"سازمان مديريت و برنامه ريزي فعلي، همان سازمان سابق نيست" گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي جديد، اشكالات سازمان گذشته را ندارد زيرا يكي از مسائلي كه در گذشته ايجاد شده بود، بحث تمركز امور در مركز بود كه بطور مثال استانها بايد منتظر مي ماندند تا مسائل در مركز رقم بخورد كه همين امر موجب عقب ماندگي كارها بود.

"ميرمحمدي" ادامه داد: تمام تلاش دولت تدبير و اميد اين است كه به كارها سرعت دهد كه نمونه آن بحث ايجاد پنجره واحد براي سرمايه گذاري ها در استانهاست زيرا بايد در هر رويه و مكانيزمي كه در ادارات و مديريت و برنامه ريزي عامل تأخير باشد تجديدنظر شود.

وي يكي ديگر از تفاوتهاي سازمان مديريت و برنامه ريزي فعلي با قبل را در اختيارات بيشتري دانست كه به استانها داده شده و بيان نمود: وقتي كارشناسي در استان نظري را ارائه مي دهد، اين نظر به واقعيت و كار كارشناسي نزديك تر است و به همين دليل در تصميم گيريها انحراف كمتري ايجاد مي شود و سيستم در سازمان مديريت و برنامه ريزي فعلي به گونه اي طراحي شده كه سرعت عمل در انجام امور نيز افزايش مي يابد.

عالي ترين مقام اجرايي استان، نگاه ديگر سازمان مديريت و برنامه ريزي را بحث توسعه منطقه اي دانست و گفت: برنامه ريزي هاي سازمان از اين پس مبتني با شرايط منطقه خواهد بود و به اين صورت نيست كه هرجايي براي خود برنامه اي داشته باشد و موازي كاري صورت گيرد و اسباب اختلافات شود و اين برنامه ريزي منطقه اي موجب هم افزايي خواهد شد كه اين هم افزايي نتايج بهتري در برخواهد داشت و مي تواند به امر سرمايه گذاري و پيشبرد امور بخش خصوصي كمك كند و سرعت عمل و ايجاد انگيزه بيشتر براي فعاليتهاي بخش خصوصي را ايجاد نمايد.

استاندار يزد آنگاه با اشاره به اين جمله كه "سياست ما عين ديانت ماست" گفت: تمام تلاشمان در استان اين بوده كه برخوردهاي سياسي افراطي و احساسي كه متداول بود، شكل نگيرد و به همين منظور بايد بيانديشيم كه سياستي كه با ديانت همراه است چيست؟
وي خاطر نشان كرد: اين هنر ماست كه بتوانيم رفتارهاي سياسي را در انطباق با احكام ديني و شرعي و كلام الهي قرار دهيم و اين امر به تفكر عميق و سعه صدر بالايي نياز دارد.

"ميرمحمدي" نقش يك مدير در ايجاد تعادل و تعامل سياسي در جامعه را، به نقش پدر در خانواده تشبيه كرد و خاظر نشان نمود: بايد با شناخت افراد و برخورد محبت آميز و تعامل مثبت، زمينه رشد و پويايي را در جامعه فراهم آوريم و مديران بايد بدانند كه در قبال تك تك افراد جامعه مسئول هستند و بايد با عشق و علاقه با زيرمجموعه خود برخورد كنند و از رفتارهاي احساسي و توقعات بي جا پرهيز كنند و كارآمدي را در سيستم و جامعه افزايش دهند و بكوشند تا پرسنل با محبت با هم رفتار نمايند.

استاندار يزد با بيان اين موضوع كه "همه در برابر يكديگر و جامعه مسئول هستيم"تاكيد كرد: نبايد در برابر مشكلات جامعه و افراد بي تفاوت باشيم و بايد به هر نحو ممكن مسئوليتهاي اجتماعي خود را ايفاء كنيم و اگر مدعي هستيم كه نشاط اجتماعي ما در سطح مناسبي قرار ندارد، بايد در جهت رفع مشكلات افراد بكوشيم تا شادي و نشاط جايگزين غم و اندوه شود و اگر اين همدردي و احساس مسئوليت اجتماعي را در خود تقويت كنيم، مطمئناً شادترين محيط و اجتماع را خواهيم داشت.

 " ميرمحمدي" سپس به تشريح روند انتخاب معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری پرداخت و گفت: از ميان 12 نفر از صاحبنظران، آقاي عزالديني را انتخاب كرديم كه از تجربه بالا و وجهه مناسب و انرژي و انگيزه فراوان برخوردار است و به همين منظور، ايشان مورد تاييد قرار گرفت.
وي با اشاره به معيارهاي لازم براي انتخاب افراد در سازمان خاطر نشان نمود: شخصاً به دنبال انتخاب افرادي هستم كه در سازمان، كار و تلاش را سرلوحه خويش قرار داده اند و نه اينكه به دنبال پست و مقام باشند چرا كه در واقع، هرگز به چنين افرادي اعتماد نخواهم كرد بلكه افرادي را بر مي گزينم كه علاقه مند به كار و تلاش و جديت و انجام وظيفه در سازمان باشند.

استاندار يزد تاكيد كرد: افتخار ما اين است كه بعنوان خدمتگزار كار مي كنيم و همكاران من نيز اين ويژگي ها را دارند و اهل تواضع، محبت، مهرباني و تلاش هستند و توجه به مشكلات و رفع مسائل و گرفتاريهاي مردم سرلوحه كار ايشان است و در واقع، مردمدار بوده و افتخارشان اين است كه خدمتگزار مردم هستند و اين ويژگي هاست كه براي ما ارزشمند است.

وي در پايان ضمن تقدير از زحمات و خدمات "محمد رضا بابايي" در طول سالهاي خدمت، افتحار آزادگي و حافظ قران بودن را از ويژگي ها و ارزشهاي وجودي وي دانست و با بيان اين جمله كه " قلباً به ايشان علاقه دارم" گفت: ايشان پله هاي ترقي و پيشرفت را با لياقت طي نموده و واجد ارزشهاي وجودي فراوانيست و به همين دليل همواره براي من عزيز است و هميشه روي چشم من جا دارد.

گفتني است در پايان اين مراسم با اهداء لوح تقدير و هدايايي از " محمد رضا بابايي" تجليل شد و " سيد علي عزالديني" به عنوان معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي استان معرفي شد.
همچنين با قرائت حكم معاون رييس جمهور و رئیس سازمان مدیریت، "حميدرضا نصيري زاده به عنوان رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان معرفي گرديد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار