روزه داران بخوانند
خاكشير التهاب كليه و جوش هاي پوستي را رفع مي كند.
کد خبر: ۴۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 20 June 2015
به گزارش تابناک یزدكارشناس مسوول تغذيه مركز بهداشت استان يزد گفت: شربت خاكشير مي تواند در رفع تشنگي در طول روز مناسب باشد خصوصا در ايام ماه مبارك رمضان به رفع تشنگي كمك مي كند.

به گزارش يزد رسا، كارشناس مسوول تغذيه مركز بهداشت استان يزد اظهار داشت: شربت خاكشير مي تواند در رفع تشنگي در طول روز مناسب باشد خصوصا در ايام ماه مبارك رمضان به رفع تشنگي كمك مي كند.

يوسف نقیایی افزود: خاكشير از دانه هاي گياهي بوده كه معمولا به صورت شربت مصرف مي شود و داراي اسيدهاي چرب اشباع و غير اشباع مي باشد.

وي گفت: خاكشير حاوي لايه اي از موسيلاژ بوده كه مي تواند در رفع تشنگي در طول روز خصوصا در ايام ماه مبارك رمضان مناسب باشد.

نقیایی ادامه داد: خاكشير حاوي تركيبات متفاوتي از ايزوتياسيانات مي باشد كه اين تركيبات در كلم و برخي سبزيجات نيز ديده مي شود و در هضم غذا و گوارش نقش مفيدي دارند و به عنوان ماده ضد سرطان شناخته مي شوند.

وي با بيان اينكه نحوه مصرف خاكشير مي تواند در خواص آن نقش داشته باشد گفت: به عنوان مثال اگر به صورت شربت مصرف شود ملين بوده و در صورتي كه به صورت حرارت داده و بو داده مصرف شود مي تواند نقش ماده ضد اسهال را ايفا كرده و براي درمان اين بيماري مفيد باشد.

اين كارشناس تصريح كرد: خاكشير حاوي لايه اي از موسيلاژ بوده كه وقتي با آب همراه مي شود مي تواند مقدار قابل توجهي از آب را به خود جذب كرده و در بدن آن را بتدريج آزاد كند كه مي تواند در رفع تشنگي در طول روز مناسب باشد خصوصا در ايام ماه مبارك رمضان به رفع تشنگي كمك مي كند.

وي خاطرنشان كرد: موسين موجود در اين ماده غذايي به نرمي مدفوع كمك كرده و نقش ملين را ايفا مي كند.

يوسف نقیایی از ساير خواص خاكشير به موارد تب بري، افزايش اشتها براي افرادي كه قصد اضافه وزن دارند، خاصيت مدر بودن و رفع التهاب كليه كه مي تواند براي بيماران كليوي مفيد باشد و رفع جوش هاي پوستي و طبع خنك براي رفع گرمازدگي اشاره كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار