نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکل بازگشت تحریم‌ها در طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب از سوی طرف چینی ضرورت دارد.
کد خبر: ۵۰۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 03 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه ، با اشاره به آخرین وضعیت طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب اظهار داشت: همه پیگیری‌های لازم مربوط به احداث این پتروشیمی در داخل انجام شده و خوشبختانه همه موانع و‌ مشکلات در داخل ایران رفع شده و مجوز زیست محیطی آن نیز صادر شده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان بیان اینکه تنها مانع اساسی در سر راه این پتروشیمی مربوط به خارج از کشور است گفت: قرار شده سرمایه پتروشیمی از طرف بانک چینی به صورت 80 میلیارد دلار وام داده شود اما چینی‌ها هنوز در مورد بازگشت تحریمها با ایران همکاری نکردند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه اصل بازگشت تحریمها یک بند خطرناکی است که چینی‌ها معتقدند باید در قرارداد گنجانده شود افزود: بنابر این اصل در صورتی که تحریم‌های ایران بازگردانده شود باید ظرف حداکثر 6 ماه کل وام و‌خسارت را ایران بدهد در حالی که ایران برای هیچ یک از قراردادهای خارجی این کار را نمی‌کند.

 وی در رابطه با بودجه سال آینده استان نیز با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه قبل از تعیین پیش‌نویس بودجه سال آینده سلسله جلساتی را با مدیران استانی برگزار می‌کنند عنوان کرد: در این جلسات نیازها، مسائل و مشکلاتی را درخواست و‌خلاهای قانونی را در این جلسات مشخص می‌کنند​ و بعد در مجلس پیگیری می‌شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه در سال گذشته با یگیری این جلسات برای اولین بار در چند سال گذشته افزایش چند برابری بودجه استانی را داشتیم گفت: تقویت ردیف ملی مانند راه‌آهن، چهار بانده کردن راه کربلا حاصل این جلسات بود.

وی با اشاره به اینکه برای اثرگذاری بر بودجه دو کار باید انجام شود عنوان کرد: قسمت اول کار مشترک نمایندگان با مدیران است که قرار شده کارگروه مشترکی تشکیل شود و‌ قبل از تبدیل بودجه به لایحه در جلسات دولت نیازهای استان را در بودجه می‌وآوردند و کار دوم زمانی است که بودجه به مجلس در تاریخ 15 آذر بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: وزارت خارجه باید با تفویض اختیار به کارخانه‌ها و تولیدگران داخلی برای حضور در بازارهای خارجی خود به‌عنوان پیش‌قراول جذب سرمایه خارجی باشد.

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه کشور باید تا 200 میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی برای امور عمرانی و توسعه ای داشته باشیم که وزارت خارجه در این زمینه نقش اصلی را ایفا می کند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه با بودجه ملی کشور خیلی از فعالیتهای توسعه‌ای کشور انجام نمی‌شود عنوان کرد: اکنون بیش از 90 درصد بودجه کشور صرف هزینه جاری و تنها 10 درصد صرف فعالیت عمرانی، توسعه، تولید و‌اشتغال می‌شود و برای اینکه احکام قانون برنامه مانند رشد 8 درصدی تامین و کاهش بیکاری تا 7 درصد نیازمند جذب سرمایه خارجی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار