شهردار قم:
شهردار قم با اشاره به این که هم اکنون تمامی 38 بوستان منطقه یک شهری قم مورد بررسی قرار گرفته اند و تمام آن ها غیر ایمن هستند گفت: باید این واقعیت که بوستان های ما غیر ایمن هستند را بپذیریم و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.
کد خبر: ۵۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۱ 22 June 2015
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه رسمی شورای شهر قم با اشاره به این که هم اکنون تمامی 38 بوستان منطقه یک شهری قم مورد بررسی قرار گرفته اند و تمام آن ها غیر ایمن هستند گفت: باید این واقعیت که بوستان های ما غیر ایمن هستند را بپذیریم و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی عنوان داشت: ایمنی تنها به مساله برق بوستان ها مرتبط نیست بلکه باید در اقدامات عمرانی و مبلمان شهری نیز به مساله ایمنی توجه لازم صورت پذیرد.

معاون شهرداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه عدم وجود برنامه استراتژیک و ساختار سازمانی مدون در مورد مقوله مهم ایمنی در مدیریت شهری در برخی شهرداری سطح کشور وجود دارد، اظهار داشت: رعایت اصول ایمنی باید در همه پروژه‌های عمرانی و شهری در مرحله طراحی، ایجاد، توسعه و نگه داری لحاظ شود.

مهدی اصفهانیان‌مقدم با بیان اینکه مدیریت شهری قم در 18 مناسبت شهری و مذهبی خدمات زیادی را به شهروندان ارائه می‌دهیم افزود: ده‌ها پروژه عمرانی و حمل و نقل و ترافیک سالانه در قم افتتاح می‌شود اما بروز این گونه حوادث سرمایه اجتماعی شهرداری را مخدوش می‌کند.

وی با بیان اینکه به همین دلیل برنامه‌هایی توسط شهرداری تدوین شد و در حال انجام است گفت: در سال گذشته کمیته ایمین با محوریت شهرداران مناطق در دستور کار مناطق هشتگانه قرار گرفت که عوامل آتش نشانی هم ملزم به عضویت در این کمیته‌ها بودند.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه در رابطه با ایمن سازی پایه‌های روشنایی چه کوتاه و چه بلند 2 هزار و 500 ایمن سازی در بوستان‌های مناطق را داشته‌ایم افزود: ایمن سازی برج‌های نوری نیز در سال جدید در دستور کار قرار داشته است.

وی با بیان اینکه نصب برج نوری و تابلو برق در 43 مورد انجام شده است گفت: نصب برچسب‌های ایمنی و هشدار دهنده در زمینه خطر برق گرفتگی 7 هزار و 205 مورد در سطح بوستان‌ها و پارک‌ها انجام شده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه 7 هزار و 267 متر مربع نصب کف پوش زمین‌های ورزشی کودکان در سال گذشته صورت گرفته است خاطر نشان کرد: نصب کنتر برق و ایمن سازی بوستان‌ها نیز در 93 مورد انجام شده است.

معاون شهردار قم تصریح کرد: با توجه به نبود ساختار سازمانی مدون اقدامی مقطعی انجام شد و از  پرسنل شهرداری 30 نفر  دوره آموزشی برق را دیده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل شناسنامه ایمنی بوستان ها در شهرداری قم اظهار داشت: با کمک معاونت امور زیربنایی این شناسنامه تکمیل شده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه اجرای طرح پایلوت تبدیل برق 220 ولت به برق 12 و 14 ولت به صورت آزمایشی در بوستان آخوندی، کوکب و بصیرت انجام شده است تصریح کرد: در جلساتی که در سال گذشته برگزار شد تخصیص بودجه 800 میلیون تومانی برای ایمن سازی بوستان‌های قم در برنامه پنج بودجه سال 94 در نظر گرفته شده است که با قید فوریت اجرایی می‌شود.

معاون شهردار قم با بیان اینکه الزام پیمانکاران به رعایت مسائل ایمنی، ایجاد شرایط ایمنی و تجهیز لوازم حفاظت ایمنی شخصی برای پارکبانان و باغبانان از اقداماتی است که صورت گرفته است خاطر نشان کرد: رعایت شاخص‌های اچ اس ای در مناطق هشت گانه از مواردی است که بر آن تاکید شده است.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه شهردای بحث بازنگری و اصلاح سازمان 137 را در حداقل زمان ممکن در نظر دارد گفت: ایمن سازی بوستان‌ها پارک‌ها و بلوار زائر در دستور کار ما قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن به کارگیری نیروهای لازم در این زمینه مقوله تعمیرات و نگهداری به صورت مستمر ادامه می‌یابد تا شاهد تأمین ایمنی در فضاهای سبز قم باشیم.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه این نکته قابل برسی است که این دو حادثه در بوستان‌های شهر نبوده و در میادین اتفاق افتاده است تصریح کرد: به همین دلیل لزوم وجود تیر برق‌های شهرداری در میادین بررسی می‌شود تا در فضاهای فرعی شاهد بروز مشکلی مشابه نباشیم.

سخنگوی شورای شهر قم نیز دراین جلسه بیان داشت: شهرداری قم باید گزارش های مبسوطی را از مورد برق گرفتگی یک دختر چهار ساله در سال گذشته به شورا تحویل دهد و عنوان کند با کسانی که در آن حادثه مقصر بودند چه برخوردی صورت گرفته است.

عباس ذاکریان افزود: سامانه 137 در مورد مساله ایمنی خوب کار کرده است و مشکل برق بوستانی که نوجوانی در آن دچار حادثه شد را به عنوان پیام خطرساز به عوامل مربوطه پیامک کرده است. 

وی ادامه داد: مسوول برق منطقه چهار شهرداری قم دارای مدرک فوق دیپلم برق است اما دو نفر زیر مجموعه وی باغبان بوده و سررشته ای از برق ندارند.

وی افزود: مسوول برق منطقه چهار با مافوق خود مکاتبه کرده و تقاضای نیروی متخصص کرده است اما کسی به آن توجه نکرده است.

ذاکریان ادامه داد: وی حتی تقاضای خرید برای تجهیزات ایمن سازی داشته است که مورد موافقت قرار نگرفته است. 

وی تاکید کرد: با بررسی های اولیه خود دریافتیم که قصور مسوولان منطقه چهار در برق گرفتگی اخیر مبرز است لذا باید شاهد برخورد لازم با خاطیان باشیم و این برخورد به گوش مردم هم برسد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار