رئیس اداره زکات استان فارس گفت: فارس در 6 ماهه نخست سال جاری با جذب بیش از 19 میلیارد تومان، مقام نخست کشور را در جمع‌آوری زکات به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۱۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 22 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری اظهار داشت: خدمات مربوط به مبلغ جمع‌آوری‌شده زکات در فارس 37 مورد برای جهیزیه، 68 مورد کمک‌های درمانی، 50 مورد کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان، آزاد کردن 3 زندانی، ساخت بیش از 430 مسکن برای مددجویان و نیز بیش از 2 میلیارد تومان کمک‌های موردی به نیازمندان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه، ساخت 40 مسجد، 30 حسینیه، 3 خانه عالم و دیگر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی از دیگر فعالیت‌های اداره زکات فارس در سال جاری است.

رئیس اداره زکات فارس تصریح کرد: در 6 ماهه ابتدای سال جاری، 89 درصد از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده محقق شده و در سال گذشته، 45 درصد زکات جمع‌آوری و این میزان امسال به 179 درصد افزایش داشته است.

جعفری در مورد تشکیل شورای زکات روستایی در سال جاری بیان داشت: با تشکیل شورای زکات روستایی در 762 روستا در فارس،  زکات هر روستا توسط امام جماعت و دهیاران همان روستا جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: بومی‌سازی تصمیمات شورایی شهرستان و بخش، اجرای فریضه الهی زکات در بنیانی‌ترین و مهم‌ترین هسته‌های تولیدی، واگذاری خدمات و هزینه‌کرد زکات به افراد مورد اعتماد اهالی روستاها و نیز کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در سطح روستاها از دیگر اهداف این اداره است.

رئیس اداره زکات فارس ابراز داشت: تحقق فرمان‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تعامل با سازمان جهاد کشاورزی در احیای قنوات، همکاری با صداوسیما در تهیه مستند زکات، اعزام بیش از 600 مبلغ و مبلغه‌های دینی به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها و نیز ارتباط با عده کثیری از خیران مدرسه‌سازان، نیکوکاران و واقفان از دیگر فعالیت‌های اداره زکات بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار