استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: با توجه به گسترش مرتفع سازی های در استان ایلام داشتن این دستگاه امدادی برای مدیریت و مهار حوادث و اقدام های امداد و نجات ضروری است و وجود این دستگاه ناوگان امداد و نجات را تقویت می کند.
کد خبر: ۵۲۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 07 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی در آئین رونمایی از بالابر امدادی آتش نشانی ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه درآمد شهرداری ها محدود است، استانداری در هر فرصت و شرایطی به مجموعه شهرداری برای تقویت تجهیز ناوگان امدادی و حمل و نقل، فرهنگی، اجتماعی و بازسازی فضای شهری کمک و حمایت می شود.
 
وی با اشاره به بروز رخدادهایی چون سیل، آتش سوزی و دیگر حوادث در ایلام خرید بالابر امدادی آتش نشانی را آغازی موثر برای تحولات شهری دانست.
 
سلیمانی دشتکی یادآور شد: یکی از نیازهای مرکز ایلام تلاش برای تخصیص اعتبار به مبلغ 20 میلیاد ریال به منظور تکمیل فرهنگسرای برج هنر است تا این طرح فرهنگی هنری هرچه زودتر تکمیل شود، مسئولان استانداری تلاش خود را برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات مورد نیاز استان به کار می گیرند.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به گسترش روند بلندمرتبه سازی ها در استان های ایلام در سال های اخیر تهیه یک بالابر ضروری بود تا در صورت بروز حوادث این دستگاه به کارگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام هم گفت: این بالابر با صرف هشت میلیارد ریال خریداری شده و تا ارتفاع 28 متر نیز بالا می رود.
 
احمد کرمی افزود: با توجه به گسترش مرتفع سازی های در استان ایلام داشتن این دستگاه امدادی برای مدیریت و مهار حوادث و اقدام های امداد و نجات ضروری است و وجود این دستگاه ناوگان امداد و نجات را تقویت می کند.
 
وی یادآور شد: این بالابر با پیگیری دستگاه هایی چون استانداری، مدیریت بحران، راه و شهرسازی و شهرداری از نمایندگی شرکت ایزولی ایتالیا خریداری شده است.
 
به گفته کرمی این بالابر توسط شرکت همیاری شهرداری ها به عنوان پیمانکار، استانداری به عنوان کارفرما و شهرداری دستگاه بهره بردار خریداری شده است.
 
وی یادآور شد: سال گذشته در توزیع اعتبارات مدیریت بحران استان ایلام 24 میلیارد ریال تجهیزات برای مواقع اضطراری و حوادث برای استان خریداری شد که از جمله می توان به خرید 13 ژنراتور برق اضطراری اشاره کرد.
 
وی توضیح داد: به هر شهرستان یک ژنراتور و به شهرستان و پایانه مرزی مهران 2 ژنراتور اختصاص یافته است.
 
وی با توجه به اینکه عمده جمعیت استان در مرکز شهر ایلام قرار دارد، اظهار کرد: باید ناوگان امداد و نجات و آتش نشانی به عنوان یکی از دستگاه های اولویت دار باید از لحاظ اعتبارات و تجهیزات تقویت شود و همواره در توزیع اعتبارات به این دستگاه توجه ویژه شود.
 
وی افزود: هفت میلیارد ریال از محل ماده 12 به آتش نشانی اختصاص یافته است که با تخصیص این اعتبار نسبت به تجهیز ناوگان امدادی کمک های شایانی می شود.
 
کرمی با بیان اینکه سرعت عمل امدادگران در مواقع بروز حوادث بسیار مهم و حیاتی است، تاکید کرد: البته باید تجهیزات مدرن نیز در اختیار آتش نشانان قرار بگیرد تا آنها در کمترین زمان با امکانات و تجهیزات مناسب حوادث را کنترل کنند. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار