نماینده سابق ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه دولت بیمه خدمات درمانی در بخش خصوصی را لغو کرده است گفت: این خود سبب فشار بر روی بیمارستان‌های دولتی می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 09 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:عابد فتاحی  با اشاره به نیازهای بخش سلامت استان اظهار داشت: هم اکنون به غیر از بیمارستان ویژه سوختگی که از نیازهای اصلی استان است، یک بیمارستان روانی مجهز باید در استان به وجود آمده و به وضعیت بیمارستان رازی ارومیه نیز باید رسیدگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه تقویت شود تصریح کرد: از سوی دیگر تاسیسات این بیمارستان نیز نیازمند تقویت و رسیدگی است.

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از اینکه هم اکنون بسیاری از شهرستان‌های استان دارای مشکلاتی همچون نبود پزشک متخصص نیستند گفت: خوشبختانه پزشک در بسیاری از شهرستان‌های استان تامین بوده و در حالت کلی بخش حوزه سلامت در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون نیز رتبه آذربایجان‌غربی در شاخص‌های سلامت در کشور ارتقاء یافته و جهش بخش خصوصی استان، قدرت حوزه سلامت استان را بهبود بخشیده تا جایی که بیمارستان‌های امید، شفا، صولتی، آفتاب، آذربایجان و شمس به بخش دولتی کمک فراوانی کرده‌اند.

فتاحی با ابراز تاسف از اینکه دولت بیمه خدمات درمانی در بخش خصوصی را لغو کرده است افزود: این خود سبب فشار بر روی بیمارستان‌های دولتی می‌شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه هم اکنون نظارتی بر حوزه سلامت وجود ندارد گفت: متاسفانه هر کسی به خود اجازه دخالت در این حوزه را داده و اقدام به باز کردن مطلب می‌کند.

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به موضوع وجود دلالان در بخش خصوصی نیز در شهر اشاره کرده و اظهار کرد: متاسفانه قسمتی از بخش خصوصی توسط دلالان اداره شده و آنان از بیماران برای جابه جایی هزینه گرفته و حتی برخی پزشکان غیرمتخصص نیز با آنان همکاری می‌کنند بنابراین باید اداره تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و در راس آنها دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

وی با اشاره به نیاز ارومیه به یک بیمارستان فوق تخصص بانوان افزود: خوشبختانه این بیمارستان در ارومیه در حال احداث بوده که مژده‌ای برای استان به شمار می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار