مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ۱۰ هزار جلد کتاب در آذربایجان غربی بین مردم توزیع شد.
کد خبر: ۵۲۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ 18 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر کریمی  با تاکید بر لزوم افزایش سرانه کتاب اظهار کرد: امسال بالغ بر 10هزار کتاب به مراکز مختلف اهدا شده است و قطعا هر چقدر اهدای کتاب در جامعه زیاد باشد سرانه مطالعه هم افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در طول هفته کتاب افزود: نمایشگاه‌های مختلفی به مناسبت هفته کتاب در شهرستان‌ها برپا شده و در هر شهرستان با حضور مقامات محلی از چهار نفر بانوی نویسنده، نویسنده دفاع مقدس، نویسنده پیشکسوت و نویسنده جوان تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در پاسخ به سوال تسنیم برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بیان کرد:  نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه باید از خانواده‌ها و مدارس شروع شود.

وی تصریح کرد: در هر خانه‌ای که پدر و مادر به کتاب اهمیت داده و کتاب‌خوانی را یک ارزش بشمارد قطعا فرزندان هم کتب‌خوان می‌شوند اما در غیر این‌صورت فرزندان هم از کتاب استقبال چندانی نمی‌کنند.

کریمی گفت: چون وقت قابل توجهی از فرزندان در مدارس سپری می‌شود باید اقدامات لازم صورت بگیرد تا کتاب‌های مورد نیاز آنان به‌راحتی در اختیارشان قرار گیرد و معلمان‌ هم سعی در تشویق دانش‌آموزان به کتاب‌خوانی داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش قبول کند که نصف اعتبار تجهیز کتاب‌خانه مدارس را ارشاد بپردازد حتما تا چهار سال آینده تمام کتاب‌خانه مدارس تجهیز یا بازسازی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزد: اداره ارشاد استان این آمادگی را دارد که امسال 250 ملیون تومان به‌عنوان یارانه کتاب برای تشکیل نمایشگاه "یار مهربان" اختصاص دهد تا معلمان کتاب‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به‌ سوال خبرنگار تسنیم در مورد جایگاه سرانه مطالعه آذربایجان‌غربی در سطح کشور گفت: رتبه استان در کتاب‌خوانی جایگاه سیزدهم است و قطعا با کمک رسانه‌ها و خانواده‌ها و آموزش و پرورش این جایگاه بهتر هم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار